mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

کود سیاه غنی شده

کود سیاه غنی شده یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین کود در صنعت کشاورزی محسوب می شود. این نوع از کود می تواند تاثیر زیادی در پروسه کاشت و برداشت محصولات گیاهی داشته باشد. به طوریکه کارشناسان معتقدند استفاده از کود سیاه برای رشد ریشه های گیاهی الزامی و ضروری است و عدم استفاده از آن تا حد زیادی بازدهی در مرحله برداشت را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. علاوه بر این محافظت از گیاه در برابر بیماری ها و آفات نیز از دیگر مزایای کود سیاه در صنعت کشاورزی می باشد.

 

مزایای استفاده از کود سیاه غنی شده

رفع عقیمی درختان با کود سیاه (بارور نمودن درختان)

این کود در چرخه کامل بیلوژیکی قرار می گیرد توسط بیوراکتورها توسط چند فرایند خاص که در حیطه یک اختراع است

 جلوگیری از سرما زدگی درختان با کود سیاه غنی شده

به دلیل اینکه این کود به رنگ تیره است میکروارگانیسم ها و ازتوباکترها فعالیت خود را آغاز میکنند و زمین اطراف ریشه را گرم نگه میدارند و به دلیل اینکه ریشه حکم عضو انتقال رسان را دارا می باشد

 پائین آوردن مقدار مصرف آب و تعداد دفعات آبیاری با استفاده از کود سیاه غنی شده

با توجه به اینکه هر ملکول از این کود می تواند شش برابر خود آب جذب کند و در موقعی که زمین کم آب کم کم آب رابه زمین انتقال می دهد بر همین اساس متواند آبیاری را تا یک سوم کاهش دهد.

 کنترل بیماری های نباتات و حافظ محیط زیست با استفاده از کود سیاه

به دلیل اینکه این کود در چرخه بیولوژیکی قرار گرفته و در موقع مصرف در زمین باعث زنده شدن میکروارگانیسم ها و باکتری های مفید و ازتوباکترها که بر اثر فعل وانفعلات حاصل از مولد بالادر حدود ۳۰%از آفات نباتی و همچنین مقدار سم پاشی هم۳۰% کم می شود.

 اصلاح و حاصلخیز نمودن انواع خاک های غیر حاصلخیز با کود سیاه غنی شده

به دلیل وجود ارگانیسم ها و باکتری ها و قارچ های مفید که در این کود موجود می باشد، در موقع مصرف این کود این عوامل که به صورت زنده در این بسته بندی فعال هستند با ورود به زمین شروع به بارور کردن زمین و حاصلخیز کردن آن می کنند

 میزان مصرف کود سیاه غنی شده در مزارع و باغات

کود سیاه ماند سایر کودها میزان مصرف مناسبی دارد که توسط کارشناسان تعیین می شود. این میزان بستگی زیادی به نوع آب و هوای منطقه، نوع خاک، میزان آب و … دارد. خاک زراعی در آزمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و سپس توصیه های لازم توسط کارشناس و مهندس مربوطه به کشاورز و زارع داده می شود علاوه بر مقدار مصرف ، زمان افزودن کود نیز اهمیت زیادی دارد. باید از کود سیاه و اصطلاحا کودهای فسفردار در زمان و موقعیت مناسب و بجا استفاده کرد.

 علائم کمبود کود سیاه در گیاهان

سرعت رشد گیاه کند شده و ساقه ها باریک می شوند.

گیاه نمی تواند در برابر آبیاری با آب سرد مقاومت چندانی از خود نشان دهد.

رسیدن دانه و رشد گیاه با تاخیر صورت می گیرد.

تعداد دانه های پوک افزایش می یابد.

رنگ برگ ها تغییر می یابد و شکل آن ها باریک تر از قبل می شود.

تعداد برگ ها و دانه ها کاهش می یابد.

برگ های قدیمی تر گیاه رنگ قهوه ای به خود گرفته و می ریزند.

رشد گیاه سرعت نداره و ساقه ها باریک و نازک می شوند.

پنجه زنی گیاه کاهش می یابد.

 قیمت کود سیاه غنی شده

با توجه به مطالب فوق به ایـن نتیجه می رسیـم که  مصرف کودهای بیولوژیک باعث افزایش کمّی  و کیفی محصول تولیدی  و افزایش در آمد کشاورزان میگـردد و علاوه  بر آن سلامـت  عمومی جامعه نیز افزایش می یابد ، با پیشـرفت فنون کشـاورزی و افزایش تولید زراعــی در واحد سطح ، مصرف سایر عناصر کم مصرف  مثل آهن ، منگنز ، بُــر و غیره  به  همراه سایر کـودهای شیمیایی و آلی ضــروری خواهد بود  .قیمت این کود بستگی به نوع آن و همین طور وزنش دارد. شرکت هیراکود ، کود مورد نیاز کشاورزان ، باغداران عزیز را با قیمتی متعارف و رقابتی عرضه می نماید. همچنین این کود برای فروش عمده نیز در بسته بندی های جداگانه موجود می باشد.

 خرید کود سیاه غنی شده

کود سیاه غنی شده در بسته بندی های مورد نیاز شما با هر وزن و مقداری که بخواهید موجود و قابل خرید و ارسال است. برای خرید کود سیاه غنی شده و مشاوره درباره نحوه فروش عمده آن با کارشناسان هیراکود تماس حاصل نمایید.

 خدمات هیراکود

شرکت بازرگانی هیراکود در سال ۱۳۹۵، با هدف کمک به بهبود کیفیت تولید محصولات کشاورزی و باغی در کشور، شروع به کار کرد. این مجموعه عمده فعالیت خود را بر روی عرضه کودها و تغذیه دهنده های گیاه اعم از کودهای ارگانیک و کودهای شیمیایی، متمرکز نمود و به ارائه محصولات ایرانی و خارجی به خریداران عمده پرداخت.

هیراکود ، اصالت همۀ کالاهایش را تضمین و همۀ آن‌ها را با کیفیت عالی عرضه می‌کند. از آنجا که هدف اصلی این مجموعه تولید و تامین بهترین نوع کودهای ضمانتی با منشاء ارگانیک جهت استفاده در بخش کشاورزی می باشد؛ کشاورزان می توانند با خیال راحت و با هزینه های خیلی ارزان تر از کودهای شیمیایی، مرغی و حیوانی محصولی با کیفیت برداشت کنند. این اطمینان را به شما می دهیم که با یکبار استفاده از نمونه کودهای معرفی شده مشتری دائمی ما خواهید شد و ما را به دیگران معرفی خواهید کرد.

هیراکود همیشه با تاکید بر اصالت کالا، کیفیت بالا و قیمت مناسب سعی بر آن دارد تا پایین ترین قیمت های ممکن کودهای تولید ملی و همچنین وارداتی را به مشتریان ارائه کند. از این رو تجار، فروشندگان و مشتریان می توانند با خیالی آسوده خریدشان را از این مجموعه انجام دهند. علاوه بر این ما با تولید و ارائه محصولات بیولوژیکی باکیفیت و قیمتی رقابتی کاری انجام داده ایم بتوانید با هزینه ای پایین تر، کود خریداری کنید، آبیاری رو کاهش دهید، درختان تان را در مقابل آفات و سرمازدگی مقاوم کنید و دیگر مزایا…

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.