mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان : گرگان یک شهر توریستی و در فصل‌های از سال به یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور تبدیل می‌شود و بسیاری از مردم به خاطر طبیعت بی‌نظیر گرگان، این شهر را به‌ عنوان مقصد زندگی خود انتخاب می‌کنند. شهر گرگان کنونی (استراباد سابق) دارای پیشینه چند هزار ساله می باشد که در دوره های گوناگون دگرگونی های زیادی در آن پدید آمده است.

برای اینکه برای گشت و گذار در گرگان یک اقامتگاه خوب پیدا کنید مقاله اجاره ویلا در گرگان را مطالعه کنید.

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک‌جنگلی ناهارخوران محبوب‌ترین منطقه تفریحی گرگانی‌ها محسوب می‌شود. ناهارخوران در جنوب شهر گرگان در فاصله‌ هشت کیلومتری از مرکز شهر و در انتهای جاده ناهارخوران قرار‌گرفته است. این تفریحگاه دارای آب‌و‌هوایی مطبوع و ملایم‌ نسبت به نقاط شمالی شهر است. طی ۲۰ سال گذشته با بزرگ شدن گرگان، این پارک به شهر متصل شده است. جاده ناهارخوران امروزه یکی از پررفت و آمدترین خیابان‌های شهر به شمار می‌رود.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره ، از دلفریب‌ترین جاهای دیدنی گرگان است که زیبایی خود را در تمام فصل‌ها حفظ می‌کند، اما بیش‌تر محبوبیت آن به پاییزهای رویایی‌اش است. این پارک در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد. اگر به دنبال رفتن به جایی هستید که تصویری از پاییز، شبیه آن‌چه در قصه‌‎ها و افسانه‌ها شنیده‌اید را به چشم ببینید، باید به النگدره بروید. در این جنگل زیر طاقی از درختان پیاده‌روی کنید، سمفونی زیبای رودخانه را گوش کنید و از شیطنت برگ‌های رنگارنگ و خنکای دلچسب پاییز غرق لذت شوید.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

روستای زیارت؛ روستای محبوب گرگان

جاذبه های گردشگری گرگان یکی دو تا نیست و اگر دلتان بخواهد گرگان را حسابی بگردید و بهتان خوش بگذرد باید برایش وقت هم بگذارید. یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی گرگان که بعد از ناهارخوران می‌توانید بروید روستای زیارت است. چرا اسمش زیارت است؟ به خاطر وجود زیارتگاهی که آن را متعلق به بوداییان می‌دانند. شمال روستای زیارت جنگل ناهارخوران است و جنوبش آبشار زیارت و جنگل هایی با درختان سر به فلک کشیده. به دلیل خوش آب و هوا بودن زیارت و وجود چشمه آب گرم روستا که خاصیت درمانی دارد، یکی از پر مسافرترین روستاهای شمال  نام گرفته، اگرچه این استقبال زیاد به ضرر زیارت تمام شده و در چند سال گذشته موج ویلاسازان به سمتش هجوم برده اند.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

بازار نعلبندان

بازار نعلبندان گرگان یکی از بازارهای بسیار قدیمی گرگان است که در میان خیابان خمینی و چهارراه میدان واقع شده است و از یک سمت دیگر به محلات قدیمی گرگان سرچشمه قرار دارد. از لحاظ معماری یکی از زیباترین بازارهای شمال ایران به شمار می رود. قدمت این بازار به حدود سال 375 هجری قمری می باشد.

بازار نعلبندان دارای چندین راسته می باشد که هر کدام به وسیله فرعی به یکدیگر متصل می شوند و مردم زیادی در آنجا مشغول به کار هستند. این بازار یکی از بازارهای بزرگ شهر گرگان می باشد که در حدود 150 مغازه در آن وجود دارد و همچنین علاوه بر مغازه های موجود گاری ها و دستفروشانی نیز در حال کسب و کار می باشند و اجناس خود را به فروش می گذارند.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

خانه باقری ها

خانه باقری ها مجموعه تاریخی و از با ارزش ترین خانه های تاریخی و معماری بومی شهرگرگان است که مربوط به اوایل دوره پهلوی می باشد و دارای قدمت بیش از 150 سال می باشد. این بنای با ارزش در میان محلات قدیمی نعلبندان و سرچشمه قرار گرفته است که یکی از محلات پر رفت و آمد شهر گرگان است. معبری که بازار و تکیه نعلبندان را به بنای امامزاده نور و سپس تکیه سرچشمه متصل می‌سازد. این خانه تاریخی یکی از وسیع ترین بناهای تاریخی و مهم شهر گرگان می باشد.

خانه از ترکیب متناوب فضاهای باز و بسته و بر اساس نوعی سازماندهی مجموعه‌ای ساخته شده‌است که حیاط‌ های تقریبا غیرهندسی و متعدد، در آن نقشی برجسته ایفا می‌کنند. خانه باقری را دارای هفت حیاط با اندازه و فرم‌های گوناگون دانست و دو حیاط اندرونی، دو حیاط بیرونی، حیاط هشتی، حیاط مطبخ و حیاط سرطویله که در مجموع با ۴ ورودی به شبکه معابر اطراف بنا راه پیدا می‌کنند.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

دریاچه توشن تفسیر رقص درختان درزلالی آب

این آب بندان واقع در روستای توشن میباشد که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است. با وجود آب زلل و درختان زیبا بهترین مکان برای خوش گذرانی می باشد.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

قله زبله

این قله یکی از قله های معروف روستای زیارت می باشد. قله زبله واقع در قسمت شرق روستای زیارت است و از آنجا به کل روستا مشرف هستید. قله زبله یکی از ارتفاعات زیارت است که چشم اندازی بی نظیر و خیره کننده دارد و مسیرهای دسترسی به آن روستای زیارت , سر علی آباد و همچنین از سمت رودخانه پیر شیخ می توان به این منطقه زیبا رسید. هر کدام از این مسیرها به نوعی زیبایی خیره کننده ای دارد. قله زبله دارای ارتفاعی در حدود 2537 متر می باشد و مدت زمانی که صرف می شود تا به قله صعود کرد در حدود شش ساعت می باشد.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

آبشارهای دره تل انبار

آبشارهای دره تل‌انبار در نزدیکی روستای زیارت واقع شده است. این دره متشکل از ۵۳ آبشار دو تا ۴۰ متری است که ۲۰ آبشار آن بیش از ۱۰ متر ارتفاع دارند. برای بازدید از این آبشارها نیاز به مهارت‌های فنی و تجهیزات فرود است. ۲۵ آبشار در این دره نیازمند فرود با طناب است. شایان ذکر است پس از فرود از آبشار اول این دره، باید مسیر را ادامه داد و راه بازگشت وجود ندارد.

دیدنی های گرگان

دیدنی های گرگان

دیوار دفاعی گرگان مشهور به مار سرخ

دیوار دفاعی گرگان که آن را در کتب تاریخی با نام های دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ هم یاد کرده اند، دیواریست که قدمت آن تقریبا اندازه دیوار چین است. این دیوار دارای طول ۲۰۰ کیلومتر بوده و در سال ۱۳۸۷ به ثبت ملی رسید. در بین اهالی این منطقه دیوار دفاعی گرگان به “مار سرخ” هم نیز مشهور است و علت آن نیز استفاده از آجرهای سرخ در قسمت میانی دیوار می باشد. به عقیده کارشناسان این دیوار نیز همانند دیوار چین به منظور دفاع از مرزهای کشور و مقابله در برابر نفوذ دشمنان ساخته شده بوده است.

دیدنی های گرگان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.