mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

خرید سرویس قابلمه گرانیتی در گرگان

خرید یک سرویس قابلمه با کیفیت یکی از وسواس های کدبانوهای ایرانی است. چون یک کدبانو در طول روز حتما یک الی دوبار شاید هم بیشتر برای پخت و پز به تابه و قابلمه نیاز دارد. پس جنس مرغوب و دیر خش و خط افتادن آن برایشان بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر مقاومت و استحکام قابلمه و تابه ، سلامت اعضای خانواده نیز در خرید قابلمه اهمیت دارد. یکی از مواردی که می توان از مزایای قابلمه گرانیتی نام برد ، استفاده از روکش های نانو گرانیت است که هیچ آسیبی به بدن نمی رسانند. علاوه بر آن شما می توانید در این سرویس های قابلمه گرانیتی غذاهای خود را بدون روغن و با استفاده از پخت تحت فشار طبخ نمایید.

خرید سرویس قابلمه گرانیتی در گرگان

تمام نکاتی که در بالا ذکر شد در خرید تابه و قابلمه اهمیت دارد و جزء اولویت های بانوان به شمار می رود. حال فرض کنید یک بانوی شمالی قصد خرید قابلمه گرانیتی دارد ، همه ما قطعا یک بار طعم لذیذ غذا های شمالی را چشیده ایم. راز این غذاهای خوشمزه علاوه بر مواد درجه یک . هنر زنان شمال استفاده از ظروف درجه یک در طبخ غذا است. بانوان شمالی معمولا از ظروفی برای طبخ غذای خود استفاده می کنند که هم سرعت پخت بالا ببرد و هم به حفظ ارزش مواد مغذی غذا ها کمک کند.

پس با این تفاسیر ما به همه کدبانو های کشور خرید تابه و قابلمه گرانیتی را پیشنهاد می کنیم. زیرا علاوه بر موارد ذکر شده این ظروف مورد تایید پزشکان و فعالان حوزه سلامت نیز هست. با ما همراه باشید تا شما را هم با مزایای ظروف گرانیتی آشنا کنیم و هم با نحوه پخت غذا و شستن این ظروف.

جنس به کار رفته در قابلمه گرانیتی از چیست ؟

شاید تصور کنید که در قابلمه های گرانیتی از سنگ گرانیت استفاده شده است اما اینگونه نیست. در حقیقت این نام بدلیل وجود دانه های خالدار بر روی سطوح این ظروف است که همانند سنگ گرانیت به نظر می رسد. تولید قابلمه گرانیتی توانست مزایای محصولات قبلی همچون تفلون و سرامیک را در هم ادغام کند و به محصولی بی نظیر تبدیل شود

میزان نچسب بودن قابلمه گرانیتی در برابر قابلمه های سرامیکی بیشتر بود که این مهمترین ویژگی در قابلمه های گرانیتی بود و معایب پوشش تفلون عدم مقاومت در برابر ساییش بود که این امر همچون پوشش های سرامیکی در قابلمه های گرانیتی رفع گردید.. سرویس قابلمه گرانیتی به گونه ای است که می توان گفت مزایای تفلون و سرامیک را در خود جمع کرده است

مزایای استفاده از قابلمه گرانیتی

نسبت به سایر سرویس های قابلمه استحکام و داوم بیشتری دارد.

از سوختن غذا در برابر حرارت مستقیم جلوگیری می کند .

قابمله گرانیتی در مصرف روغن بسیار با صرفه است.

مزایای تفلون و سرامیک را در خود جمع کرده است.

میزان نچسب بودن آن دو برابر سایر ظروف است

نگه داشتن گرما در مدت زمان طولانی از ویژگی های بارز سرویس های قابلمه گرانیتی است.

راحتی در شستشو شستشو و تمیز کردن قابلمه های گرانیتی بسیار ساده بوده و تنها کافی است از یک ابر نرم برای پاک آن استفاده نمائید.

مقاومت در برابر ضربه قابلمه های گرانیتی اطمینان کالا در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. .

عدم نیاز به روغندر قابلمه گرانیتی دیگر برای سرخ کردن غذا و سبزیجات نیاز به استفاده از روغن نیست و همین امر موجب شد تا این محصول مورد استقبال عموم مردم برای طبخ غذاهای سالم قرار گیرد

 چگونه می توان عمر ظروف گرانیتی را دوبرابر کرد ؟

استفاده از قاشق چوبی یا پلاستیکی

قرار دادن قابلمه برروی شعله و حرارت ملایم

استفاده از مواد شوینده استاندارد

شستشو با ابر نرم

عدم استفاده از سیم ظرفشویی

عدم قرار گرفتن دسته قابلمه در معرض حرارت

طرز استفاده از ظروف گرانیتی

  • در هنگام آشپزی با انواع ظروف پخت و پز همواره از شعله مناسب استفاده نمایید . زیرا شعله زیاد به ظرف شما آسیب می زند و در کوتاه مدت باعث خرابی ظروف نچسب شما خواهد شد .
  • همواره از قاشق های مخصوص برای ظروف نچسب و ظروف گرانیتی استفاده کنید . قاشق های مخصوص ظروف گرانیتی مانند قاشق یا کفگیر چوبی و یا کفگیر و ملاقه های با روکش گرانیتی می باشند . هرگز از قاشق استیل و یا وسایل مشابه ان در ظروف گرانیتی استفاده نکنید چرا که قاشق استیل کاملا به پوشش نچسب آسیب می زند و ان را از بین می برد .
  •  درهنگام شستشوی ظروف گرانیتی و ظروف سرامیک نیز از اسکاچ و سیم زبر استفاده نکنید و حتی الامکان از ابر و یا اسکاچ های مخصوص ظروف گرانیتی استفاده نمایید.
  • از ظروفی که پوشش گرانیتی آنها از بین رفته است استفاده نکنید . ظروفی که خاصیت نچسب خود را از دست داده اند و پوشش گرانیتی آنها از بین رفته است قابل ترمیم نیستند و هرگز انها را بازسازی نکنید.
  • قبل از اولین استفاده از ظروف گرانیتی و ظروف نچسب ، انها را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید . پس از شستشوی ظروف گرانیتی و یا سرامیکی چند قطره روغن مایع را درون ظرف ریخته و به وسیله پارچه ای نرم تمام سطح داخلی ظرف را روغن کاری نمایید.
  • در هنگام آشپزی با ظروف تفلون ، اول همیشه روغن را در ظرف بریزید بعدا ظرف را روی اجاق گاز و شعله مناسب بگذارید. هیچ گاه قابلمه ، ماهیتابه و سایر ظروف تفلون را خالی بر روی شعله قرار ندهید .

با رعایت این موارد ، ظروف گرانیتی و ظروف نچسب شما همواره کیفیت اولیه خود را حفظ خواهند کرد و شما هیچ نگرانی در استفاده از این ظروف نخواهید داشت

چرا پخت غذا در تابه گرانیتی دارای ارزش غذایی بالایی است ؟

از آنجایی که برای پخت غذا در ظروف گرانیتی به کمترین روغن نیاز داریم بنابراین می توان مهمترین دلیل را این مورد دانست . مورد دوم هم به دلیل اینکه قابلمه گرانیتی حرارت را به یکسان در سطح ظرف تقسیم می کند و زمان پخت را کاهش می دهد ؛ بنابراین ارزش غذایی مواد خوراکی در این ظروف گرانیتی به دلیل کاهش زمان پخت حفظ می شود . مهم‌ترین مزیت ظروف گرانیتی را حذف یا به حداقل رساندن روغن در طبخ غذا بدانیم، بدون شک باید از صرفه‌جویی در وقت به‌عنوان مهمترین مزیت این ظروف یاد کنیم.

حفظ ارزش غذایی مواد خوراکی با پخت غذا در ظروف گرانیتی

در تابه گرانیتی چون غذا با کمترین روغن پخت می شود و حرارت به تمام سطح ظرف یکسان می رسد بنابراین غذا بسیار سریع پخت می شود و ویتامین ها و ارزش مواد غذایی آن حفظ می شود . شما با افزودن مقدار بسیار کمی روغن (حدود یک تا دو قاشق غذاخوری) می‌توانید این مواد غذایی را نیز سرخ کنید زیرا به دلیل تبعیت از روش بخارپز، غذا نمی‌تواند روغن را به درون خود جذب کند و همان مقدار کم روغن افزوده شده به غذا روی سطح را کاملا می‌پوشاند و آن را سرخ و طلایی می‌کند بنابراین به دلیل طبخ ملایم وهمچنین استفاده از آب و روغن خود غذاها برای پختن و سرخ شدن آنها، ارزش مواد غذایی حفظ می‌شود و غذاها طعمی واقعی و دلپذیر خواهند داشت.

پخت سریع غذا در قابلمه گرانیتی

چون حرارت در تمام سطح ظروف گرانیتی به صورت یکسان تقسیم میشود ، پخت سریعتر انجام می پذیرد و همینطور با گذاشتن درب تابه و قابلمه پخت به صورت تحت فشار انجام می گیرد بنابراین با حفظ ارزش غذایی مواد ، غذا نیز سریعتر طبخ می شود .

نظر متخصصان تغذیه در مورد پخت غذا در ظروف گرانیتی

متخصصان تغذیه و جامعه سلامت تاکید دارند که مهم‌ترین ویژگی ظروف گرانیتی بدون نیاز به روغن این است که با استفاده از فشار بخارآب، غذا را کاملا مغز‌پخت می‌کنند و برای سرخ کردن غذا نیاز به استفاده از روغن اضافی نیست زیرا یکی از عمده دلایل چاقی در جوامع امروزی و به ویژه کشور ما مصرف دایم غذاهای چرب و سرخ‌کرده است و کاهش سن سکته قلبی و ابتلا به بیماری فشارخون و چربی خون از عواقب مصرف همین غذاها است ، استفاده از این ظروف را به خصوص به آنهایی که از چاقی و بیماری‌های مرتبط رنج می‌برند، توصیه می‌کنیم

نکته مهم : در هنگام خرید ظروف گرانتیتی و  ظروف تفلون حتما به مارک این ظروف دقت نمایید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید . از این رو ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و اگر محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت نیز باید داشته باشد .

خرید قابلمه گرانیتی از یک برند ایرانی معتبر و مرغوب

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

ویژگی های سرویس قابلمه گرانیتی اطمینان کالا

  • پوشش داخلی 3 لایه گرانیت نچسب و ضد خش
  • پوشش خارجی 3 لایه سرامیک نسوز مقاوم در برابر حرارت و عدم تغییر رنگ
  • کف اینداکشن جهت جذب بیشتر و توزیع یکنواخت حرارت به داخل ظروف
  • درب ها از جنس پیرکس کریستاله شفاف آنتی شوک
  • دستگیره ظروف از جنس باکالیت و نسوز
  • طراحی جذاب و زیبا و تنوع رنگ
  • قابل استفاده در ماشین ظرفشویی، فر، ماکروفر و اجاق گاز
  • حداقل کردن مصرف روغن و زمان پخت

آیا با آب خوردن در حین غذا لاغر می شویم؟

آیا با آب خوردن در حین غذا لاغر می شویم؟ باید بدانید که خوردن مایعات همراه غذا دارای عوارضی است. حالا این مایعات فقط شامل آب به تنهایی نمی شود و فقط شامل تمام نوشیدنی ها مانند نوشابه، دوغ ، دلستر و دیگر مایعات می شود. وقتی که ما غذا می خوریم، باید در معده هضم شود و این هضم مانند پختن غذاست. برای پختن غذا نیاز به حرارت است و افراد گرم مزاج، هضم قوی تری دارند.خب وقتی که ما قصد پخت غذا را داریم، آن را درون قابلمه روی شعله قرار می دهیم. اگر شعله کم باشید یا درب ظرف را برداریم غذا به خوبی پخته نمی شود زیرا حرارت آن را کم کرده ایم

امام رضا علیه السلام فرمود:  “هرکس می خواهد معده اش او را آزار ندهد ، میان غذا خوردن آب ننوشد تا آن را به پایان رساند زیرا که هرکس چنین کند رطوبت در بدنش می نشیند و معده اش ضعیف می شود و رگ ها نمی توانند نیروی موجود در غذار ا بگیرند و اگر پی در پی آب به معده ریخته شود ، معده گشاد می گردد.”

بعد از گذشت چه زمانی بعد از غذا باید آب بخوریم؟

بهتر است از حدود 15 تا 20 دقیقه مانده به غذا و 1 تا 2 ساعت پس از غذا، آب استفاده نشود و تنها غذا سر سفره گذاشته شود و آب سر سفره نباشد.

در مجموع در طب سنتی به شدت توصیه شده که انسان فقط از یک نوع خوردنی سر سفره استفاده کند، زیرا معده باید در یک زمان فقط مشغول یک نوع خوردنی یا آشامیدنی باشد تا قوای هضم بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند و از آن غذا انرژی آزاد شود.

چرا نباید همراه غذا آب بخوریم؟

اگر همراه یا قبل و بعد از غذا آب بنوشیم و حجم آن هم زیاد باشد (1 تا 2 لیوان) این آب با غذای خورده شده مخلوط می‌شود و باعث رقیق شدن غذا و سرد شدن داخل معده می‌شود و از آنجا که هضم انسان نیاز به حرارت دارد، عمل هضم مختل می‌شود.

آیا با آب خوردن در حین غذا لاغر می شویم؟

در علم امروز هم گفته می‌شود که با این کار، شیره‌های گوارشی رقیق می‌شوند و شیره‌های گوارشی باید غلیظ باشند. اما با نوشیدن آب، این شیره‌های گوارشی رقیق می‌شوند و نمی‌توانند عملیات هضم را خوب انجام دهند و در نتیجه شخص دچار سوءهاضمه می‌شود. به همین دلیل فرد با وجود خوردن غذای خوب، اما انرژی ندارد و بیشتر دچار پف بدن، چاقی، افزایش اندازه و سنگینی می‌شود.

عوارض نوشیدن آب در حین غذا چیست؟

با نوشیدن آب همراه با غذا ممکن است شخص دچار نفخ، ریفلاکس، سنگینی پس از غذا خوردن و سنگینی‌ سر، دل‌پیچه،‌ اسهال و دفع غذا از سیستم گوارش به صورت هضم نشده؛ شود. گاهی نیز به دلیل اینکه روند هضم غذا به درستی انجام نمی‌شود و غذای معده به موقع تخلیه نمی‌شود، در فرد تهوع ایجاد می‌شود.

حتی اگر شخص تشنه شود، تا حد امکان باید جلوی تشنگی خود را بگیرد؛ یا ابتدا تشنگی خود را رفع کند و نیم ساعت بعد غذا بخورد یا تحمل کند. بعد از حداقل 1 تا 1.5 ساعت از غذا خوردن فرد می‌تواند آب بنوشد.

برای افرادی که معده‌های گرم دارند، گاهی اجازه داده می‌شود که بعد از غذا مقدار کمی آب خنک بنوشند تا معده آنها را متعادل کند که این هم در جهت تقویت هضم است.

در افرادی که معده‌های سرد یا رطوبتی دارند، عارضه آب خوردن همراه یا بلافاصله قبل و بعد از غذا به مراتب بیشتر است. اگر تشنگی به این افراد خیلی غلبه کند و بخواهند همراه یا بلافاصله بعد از غذا آب بنوشند، باید حجم آب خیلی کم و خنک باشد، چون آب خنک تشنگی را زودتر از بین می‌برد و باید جرعه جرعه و آهسته هم نوشیده شود. هر چه حجم آب بیشتر باشد، ضرر آن هم بیشتر است. نوشیدن آب حدود 2 ساعت بعد از غذا می‌تواند مفید باشد، زیرا به دفع فضولات ایجاد شده به دنبال عمل هضم از معده و روده کمک می‌کند.

نوشیدن چه آبی بعد از غذا به هضم و لاغری کمک می کند؟

همه محققان و پزشکان اذعان دارند که آب فقط باید بعد از گذشت 2 ساعت از غذا خوردن نوشیده شود. در این صورت فرایند هضم بهتر صورت می گیرد و سرعت سوخت و ساز نیز افزایش پیدا می کند.

اما اگر آبی که بعد از غذا می نوشید دارای خاصیت قلیایی باشد، به طور شگفت آوری فرآیند هضم و سوخت وساز افزایش پیدا می کند که این امر باعث لاغری می شود. اگر می خواهید بدانید چگونه آب قلیایی به کاهش وزن کمک می کند ، مقاله تناسب اندام با آب قلیایی را حتما مطالعه کنید.

آیا فیلتر هوا اسپرت کارکرد بهتری دارد؟

فیلتر هوا اسپرت مانند سایر فیلترها مانع ورود گردو خاک و هوای آلوده به موتور و داخل اتاق خودرو می شود که در نهایت به عملکرد بهتر خودرو کمک می کند. اما چرا برخی تمایل به استفاده از فیلتر اسپرت دارند؟ فیلتر اسپرت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ وجه تمایز فیلتر هوا اسپرت نسبت به سایر فیلترها چیست؟ آیا فیلتر اسپرت واقعا به صدای موتور کمک می کند؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این سوال ها را دریابیم

اگر شما هم به دنبال ایجاد صدای هیجان انگیز در خودرو خود دارید و یا دارای ماشین مسابقه هستید حتما این مطلب را بخوانید.

مواد اولیه فیلتر هوا اسپرت چیست؟

در ساخت فیلتر هوا اسپرت از چند لایه کاغذ کتانی ، توری فلزی و پلی یورتان استفاده می شود.

فیلترهای هوا اسپرت بر چند دسته اند:

سازندگان فیلتر های اسپرت معمولا چند دسته محصول دارند
فیلترهای جایگزین (Replacement ) :

در سایز فیلتر استاندار یک خودرو ساخته می شود و برای نصب این فیلتر کافیست فیلتر کاغذی نصب شده در محل مربوطه را درآورده و این فیلتر را به جای آن قرار دهید.
معمولا لیست تولید کنندگان برای این نوع فیلتر بسیار کامل است و ما میتوانید از فیلتر ژیان تا فیلتر enzo را در لیست تولید کننده گان بیابید
اکثر اهل فن بر این باورند که این فیلتر ها تاثیری در قدرت موتور ندارند چرا که سیستم مکش (intke) استاندارد که عامل اصلی کاهش صدا و محدود کننده مکش است دست نخورده باقی مانده ولی تجربه شخصی به من نشان داده است که این نظر عمومیت ندارد و تا حدودی اشتباه است و دلیل آن بسیار ساده است : طراحی سیستم مکش هوای خودرو ها و ساختار موتور خودروها متفاوت است.
به همین دلیل فیلتر جایگزین روی یک خودرو تاثیر کم و بعضا نا محسوسی دارد و روی خودرویی دیگر تاثیر بیشتر و کاملا محسوسی دارد و به همین دلیل برای گرفتن حداکثر بهره از فیلتر جایگزین انجام تغییرات روی air box و intake خوب ولی غیر اجباریست.

کیت های مکش هوای خنک و مستقیم خاص هر خودرو (intke kit) :

این کیت ها برای هر موتور به صورت ویژه طراحی ساخته میشوند و جایگزین همه یا قسمتی از سیستم مکش استاندارد می شوند ولی چیزی که حتمان حذف خواهد شده جعبه یا box فیلتر هواست.
نصب این فیلتر ها نیز آسان است و هیچ دردسر و کلنجاری ندارد چرا که همه چیز از سوی سازنده محاسبه شده و مهیا گشته فقط باید نحوه نصب را مطالعه کرد. چنانچه روی سیستم مکش استاندارد سنسوری نصب یا برای بخار روغن رابطی بوده باشد روی این کیت ها هم محلی برای نصب این قطعات به شکل کاملا اصولی و صحیح وجود دارد.
این کیت ها مثلا برای یک کابراتور وبر میتواند یک فیلتر ساده با ۲ دهانه ورودی و یا برای یک خودوری اسپرت کیتی پیچیده باد.
افزایش قدرت با این کیتها بسیار خوب و جواب گوی انجام سایر تغییرات و تیونینگ های پیشرفته نیز هست.

ویژگی های فیلتر هوا اسپرت

افزایش قدرت و شتاب با هزینه کم ، نصب آسان، بدون افزایش مصرف بنزین ( و حتی در برخی موارد کاهش مصرف بنزین)
اقتصادی بودن بدلیل عدم نیاز به تعویض و محافظت از موتور خودرو به دلیل تصفیه بهتر هوا
ایجاد صدای اسپرت ( به غیر از نوع جایگزین)
کاهش وزن خودرو که این مورد برای رانندگان حرفه ای اهمیت دارد
ایجاد فضای بیشتر برای نصب سایر قطعات
امکان بازگشت تغییرات به حالت اولیه

چرا فیلترهای اسپرت عملکرد بهتری دارند؟

دلیل اینکه چرا این فیلتر ها باعث افزایش قدرت می شوند اینست که این فیلتر ها جریان هوا را بهتر? بیشتر و در بر خی انواع خنکتر و همچنین در برخی مارک ها با تصفیه یا فیلترینگ بهتری عبور می دهند.

فیلتر هوا اسپرت چگونه کار می کند؟

تکنولوژی که برای فیلتر هوای اسپرت است ، این مورده است که اجازه دهیم هوای بیشتری وارد محفظه احتراق شود تا با بنزین مخلوط شود و قدرت بیشتری از موتور بدست بیاید . جریان هوا مسئله بسیار پیچیده ای است که هیچ وقت نمی توان از این مسئله مطمئن بود که با تعویض فیلتر هوای معمولی با یک فیلتر هوای اسپرت هوای بیشتری وارد موتور می شود ….

۱۰۰% نشان دهنده بیشترین مقاومت ممکن در مقابل جریان هوای ورودی را نشان می دهد. که این عمل توسط فیلتر هوای معمولی و جعبه هوا ) air boxهمون محفظه ای که فیلتر درونش قرار می گیره) انجام می گیرد. اعداد پایین تر از ۱۰۰ نشان دهنده این موضوع است که هوا راحت تر به نسبت فیلتر هوای معمولی و جعبه هوای معولی وارد محفظه احتراق می شود. این مسئله کاملا ً طبیعی است که با برداشتن فیلتر هوا و جعبه هوا, هوا بسیار سریع و راحتتر وارد می شود و عدد ۳۷٫۵ همین مطلب رو نشان میده.

فیلتر هوای اصلی با air box اصلی ۱۰۰%
تنها air box اصلی ۱۰۰%
فیلتر هوای اصلی با air box صیقل داده شده ( تقویت شده ) ۶۲٫۵%
تنها با فیلتر هوا ۴۴%
هیچ کدام ۳۷٫۵%

این تست نشان می دهد که تغییر فیلتر هوای معمولی با فیلتر هواهای اسپرتی که درون محفظه قرار(شبیه معمولی ها) می گیرند هیچ تاثیری ندارد مگر با تغییر در air box. اما مسئله جالب تر اینجا است که اگر شما از هیچ فیلتر استفاده نکنید و تنها air box در سر راه هوای ورودی باشد هیچ تاثیر مثبتی ندارد.حتی اگر هیچ کدام هم نباشند باز هم مقاومت در مقابل جریان هوا وجود دارد و این دقیقا به همان آیرودینامیکی بر می گردد .

از فیلتر هوا اسپرت استفاده کنیم یا نه؟

هر جه قدر هوای بیشتر و با تراکنش بالاتر و خنک تر وارد محفظه تحریق گردد احتراق کاملتری در موتور انجام شده و درنتیجه قدرت خروجی بیشتری از خودرو بدست می آید. رعایت چند مسئله در کنار هم می تواند به عملکرد بهتر فیلتر اسپرت کمک کند.

ساخت ویلای شیک با فایبر سمنت برد

سیستم ساخت ویلاهای پیش ساخته حدودا چندین سال است که در کشور ما رواج پیدا کرده است و همچنین استقبال خوبی نیز به عمل آمده است.معمولا برای ساخت این ویلاها از فایبر سمنت برد استفاده می شود که دارای مزیت بسیار زیادی است و در صنعت ساختمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده است . ویلاها ،ساختمانهای مسکونی ، اداری،صنعتی تا سه طبقه ، هتل ها ، هتل آپارتمانها ، ساختمانهای مدارس و دانشگاهها ، رستورانها و …(ودر ساختمانهای ۳ تا ۹ طبقه نیز توسط سیستمهای ترکیبی قابل اجراء است . )

مزایا استفاده از فایبر سمنت برد

  1. اغلب برای ساخت این خانه مصالح پرتی نیز مورد بازیافت قرار می گیرد و مصالح چرت در واقع وجود ندارد.
  2. این مصالح در برابر خوردگی , کج شدن و ترک خوردن مقاومت بالایی دارند.
  3. می توانید با ابعاد و طول دلخواه سفارش دهید
  4. این مصالح نسبت به مصالح شنتی بسیار سبک تر می باشند.
  5. یکی از مهم ترین ویژگی خانه های پیش ساخته این می باشد که تمامی دیواره ها و قطعات در داخل کارخانه با دقت بالایی و تحت نظارت کامل مونتاژ می شود و سپس به محل نصب منتقل می شود.
  6. در زمان شکل دهی و ساخت ، یک سری سوراخهای استاندارد در جان این مقاطع ایجاد می نمایند که عبور دادن سیم ها و لوله ها از داخل این سوراخها باعث ایجاد تسهیل در نصب سیستم های تاسیساتی در داخل دیوار می گردد.
  7. وزن این سیستم سازه ای در مقایسه با سیستم سنتی حدود ۳۰% آن می باشد.
  8. با توجه به وزن کم این سیستم ، فونداسیون مورد نیاز بصورت شناژ فقط در زیر دیوارهای باربر با حداقل ابعاد مورد استفاده در فونداسیونها میباشد و در زیر دیوارهای داخلی از یک دال بتنی به ضخامت حدود ۱۰ سانتیمتر استفاده می شود

    مزایای سیستم سازه های فولادی سبک LSF

  9. کاهش مصرف فولاد با توجه به استفاده ازمقاطع ساخته شده با ورق های با ضخامت کم و همچنین کاهش بارهای مرده ساختمان وزن اسکلت سازه حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش می یابد.
  10. امکان افزودن طبقات به ساختمان موجود با توجه به وزن نسبتا پایین تر این سیستم با در نظر گرفتن تمهیداتی امکان افزایش طبقات ساختمان فراهم می گردد
  11. سهولت در مونتاژ و تفکیک اجزا
  12. اتصالات اعضا در این سیستم در کارگاه بصورت پیچ و پرچ بوده و به سادگی امکان مونتاژ و تفکیک حاصل می گردد.
  13. سرعت بالای اجرا
  14. بدلیل ساخت و آماده سازی پانل ها در کارخانه ، عملیات نصب در کارگاه از سرعت قابل قبولی برخوردار است.

بیشتر بخوانید :

کاربرد فایبر سمنت برد در کف

فایبر سمنت برد دوست محیط زیست

برای اینکه یک خانه ویلایی از جنس چوب داشته باشید نیاز است که شما تعداد زیادی درخت را قطع کنید و همچنی در حین ساخت تعداد زیادی مصالح ساختمانی است که قابل بازیافت نمی باشند ولی در این سیستم اسکلت فولادی کاملا قابل بازیافت بوده و همچنین برای تولید سازه می توان از فولاد بازیافت شده استفاده نمود.

انعطاف پذیری در طراحی

طرح معماری برای این سیستم دارای محدودیتی نمی باشد و قابلیت طراحی سازه برای معماری خاص با بازشوهای مختلف وجود دارد

– امکان استفاده در کنار سایر سیستم ها

– امکان عبور سیستم های تاسیساتی از داخل پانل ها

– مقاوم در برابر زلزله وسختی بالا ( بار های جانبی توسط تعداد زیادی از دیوارها تحمل می شود )

– دقت بسیار بالا در زمان تولید قطعات اسکلت و حذف خطاهای نیروی انسانی در زمان اجرا

– امکان اجرای پروژه در کلیه فصول و در شرایط جوی مختلف

– افزایش ایمنی و انضباط در کارگاه

– مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگی و خوردگی (شرایط محیطی شمال و جنوب کشور ،عمرمفید بیشتر)

– کیفیت بالا و یکنواختی محصول نهایی (کارخانه و تکنسین فنی )

– برخورداری از استانداردهای جهانی مصرف انرژی

– حمل و نقل آسان (حتی برای نقاط صعب العبور )

– امکان تولید انبوه

– تطابق فرهنگی محیط داخل و نما با ساختمانهای سنتی (امکان اجرای رنگ ، کاغذ دیواری و…ودر سطوح خارجی انواع نماها )

– عملکرد صوتی خوب و برخوردار از استانداردها و ضوابط ضد آتش

از نمای سایدینگ چه می دانید؟

نمای سایدینگ به نمای بیرونی ساختمان  گفته می شود که با کاربری سایدینگ و بوسیله انواع مصالح ساختمانی ساخته شده است. در زمان های گذشته از مصالح طبیعی مانند شاخ و برگ درختان برای پوشش دادن به سقف ها استفاده می کردند و به وسیله طراحی یک بام شیدار تمامی آب و باران را به پایین سقف هدایت میکردند.

همانطور که انسان ها در همه مراحل شروع به پیشرفت کردند مصالح ساختمانی نیز دچار تحول اساس شد و شاخ و برگ درختان جای خود را به سنگ , چوب , ورقهای آهنی، پلاستیک، صفحات سیمانی آزبست دار و در آخر فایبر سمنت برد به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مناسب جهت نمای سایدینگ استفاده می شوند. این نوع صفحات سیمانی الیاف دار با ظاهری شبیه چوب و دارای خواص و ویژگیهای به مراتب بهتر از چوب به عنوان پوششی دکوراتیو و زیبا در نمای ساختمانهای لوکس و ویلایی بکار می روند. نمای طرح چوب فایبر سمنت برد با طرح های متنوع و زیبا و قابلیت رنگ پذیری و تطابق با دکوراسیون محیط انتخابی ایده آل برای نمای سایدینگ بشمار می روند.

نمای سایدینگ طرح چوب

نمای سایدینگ طرح چوب بدین صورت اجرا می گردد که صفحات سیمانی الیاف دار بصورت افقی و با همپوشانی صفحات بالایی و پائینی بر روی یکدیگر قرار گرفته بطوریکه جهت شیب آن به سمت بیرون می باشد.

با این روش علاوه بر زیبایی فوق العاده نمای طرح چوب سایدینگ امکان محافظت ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی و هدایت آب ناشی از باران به بیرون ساختمان فراهم می گردد. با توجه به کاربرد صفحات سیمانی الیاف دار طرح چوب در نمای سایدینگ این پانل ها در ابعادی همانند الوارهای چوب و طول بلند (معمولا ۳ متر)، ضخامت ۸ میلیمتر و در طرحهای متنوع مانند طرح مقطع الوار برش خورده و رنگهای مختلف تولید و عرضه می گردند.

پانل های فایبر سمنت طرح چوب جایگزین ایده آل برای الوارهای چوب بشمار می روند. این صفحات فایبر سمنت موجب کاهش مصرف چوب شده و مشکلات ناشی از مصرف چوب مانند پوسیدگی، نفوذ حشرات و موریانه، آتش سوزی و تعمیر و نگهداری محصولات چوبی را ندارند. با توجه به زیرسازی استاد و رانر در زیر نمای فایبر سمنت برد و نمای سایدینگ اینگونه نماها از استحکام و کارایی فوق العاده در محافظت از ساختمان بر عهده دارند.

خصوصیات نمای سایدینگ طرح چوب

از جمله خصوصیات نمای سایدینگ طرح چوب فایبر سمنت برد می توان به انعطاف پذیری و ایجاد اشکال منحنی با صفحات فایبر سمنت بدون مرطوب نمودن آن اشاره نمود. این ویژگی فایبر سمنت برد طرح چوب موجب ایجاد طرحهای چوبی همراه با انحنا در نمای فایبر سمنت و یا دکوراسیون داخلی می گردد.

از دیگر خصوصیات فایبر سمنت برد طرح چوب در نمای سایدینگ مقاومت و استحکام در مقابل تغییرات و شرایط جوی اعم از گرمای شدید و سرمای یخبندان بوده که همراه با مقاومت در برابر رطوبت و آتش سوزی آنرا به جایگزین برتر چوب بدل نموده است. فایبر سمنت برد طرح چوب را می توان در انواع رنگهای متنوع سفارش داده و یا پس از نصب صفحات خام و بدون رنگ در نمای سایدینگ اقدام به رنگ آمیزی آن نمود.

بیشتر بخوانید :

کاربرد فایبر سمنت برد طرح چوب

رنگ متناسب با فایبر سمنت طرح چوب، رنگ آکریلیک با پایه آب بوده که مورد استفاده قرار می گیرد. پانل های الوار مانند فایبر سمنت طرح چوب که در نمای سایدینگ بکار می رود بطور معمول با ضخامت ۸ میلیمتر، در ابعاد ۲۰ سانتیمتر در ۳ یا ۴ متر طول و در رنگهای متنوع و یا بدون رنگ تولید می گردد. وزن هر پانل با توجه به طول آن مابین ۷ تا ۹.۵ کیلوگرم وزن دارد.

فایبر سمنت طرح چوب از جمله پرکاربردترین محصولات فایبر سمنت است که جهت استفاده در نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، دیوار آسانسور و داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای نمای سایدینگ فایبر سمنت

از جمله مزایای نمای سایدینگ فایبر سمنت نسبت به دیگر مصالح ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمانها می توان موارد ذیل را بیان نمود.

نمای سایدینگ طرح چوب فایبر سمنت مشابه چوب بوده ولی دارای مزایای زیادی نسبت به چوب همانند هزینه نگهداری کمتر، مقاومت در برابر آتش سوزی و هزینه ارزان تر برخوردار است.

نمای فایبر سمنت طرح چوب در نمای سایدینگ دارای خواص انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمان مانند چوب، کامپوزیت و یوپی وی سی است از اینرو امکان ارائه ایده های خلاقانه معماری در این نوع نما وجود دارد.

فایبر سمنت طرح ساده مشابه کامپوزیت و سرامیک بوده و می تواند جایگزین آنها گردد. نکته قابل توجه این است که فایبر سمنت طرح ساده همانند کامپوزیت خاصیت صنعتی بودن محیط را القا نمی کند لذا در واحدهای مسکونی پذیرفته شده است.

فایبر سمنت در مقایسه با سرامیک وزن کمتری داشته و با توجه به زیرسازی استاد و رانر بکار رفته در آن ایمنی بیشتری نسبت به سرامیک دارد. این خاصیت نمای سایدینگ فایبر سمنت و دیوارهای داخلی موجب حفاظت ساختمان در برابر زلزله و عوامل طبیعی می شود.

از دیگر مزایای فایبر سمنت طرح چوب در نمای ساختمان می توان به قابلیت رنگ پذیری آن اشاره نمود که پس از گذشت چند سال امکان رنگ آمیزی دوباره و ایجاد تنوع در نمای سایدینگ را برای شما فراهم می آورد.