mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

خط تولید شکلات مغزدار

برای تولید یک شکلات مغز دار دانه های کاکائو باید تمیز و شسته شوند، به نحوی یکنواخت بو داده شوند، پوسته شان از دانه جدا شود، پس از آسیاب شدن پودر کاکائو از کره اش جدا شود، بعد مواد اولیه، شامل همان پودر، کره کاکائو، شکر، شیر خشک، مواد معطر و چند ماده دیگر، خوب مخلوط شوند و به اضافه اینها، فرآیندهای تکمیلی درست کردن شکلات تا مراحل قالب گیری و بسته بندی و غیره ادامه پیدا کند که در نهایت یک نفر بتواند از خوردن یک دانه شکلات لذت ببرد.

خط تولید شکلات مغزدار

قطعا طی شدن این فرآیند طولانی و پیچیده و دشوار برای تولید شکلات های متنوع کاری است که بدون وجود دستگاه های تخصصی و پیشرفته امکان پذیر نیست. در واقع استفاده از ماشین آلات به روز و ایجاد خطوط تولید طبق آخرین فناوری اتفاقی است که تولید و طراحی شکلات را که شاید روزگاری در حد یک فعالیت هنری یا تفریح خانگی بود به صنعتی بزرگ تبدیل کرده است که با تقاضای زیادی که برای محصولاتش وجود دارد می تواند گردش سرمایه درخور توجهی به وجود آورد؛ به همین دلیل با نگاهی به ویژگی های منحصر به فرد صنعت تولید شکلات تلاش کردیم میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در صنعت شکلات سازی را برآورد کنیم؛ همچنین نحوه ایجاد خط تولید شکلات را از یک کارگاه تولیدی کوچک گرفته تا خط تولید کارخانه های بزرگ بررسی کردیم.

ماشین آلات مورد نیاز تولید شکلات:

انواع بال میل شکلات در ظریفیت های مختلف
مخازن نگهداری شکلات
تمپرینگ شکلات در صورت استفاده از کره کاکائو
دپازیتور شکلات
یخچال اسپیرال

اصلی ترین دستگاه دپازیتور شکلات می باشد که جهت تزریق شکلات به صورت دو رنگ یا تک رنگ در قالب شکلات به کار می رود. در انتهای دستگاه دپازیتور نیاز به یخچال اسپیرال می باشد تا قالب ها خنک شده و آماده تخلیه گردند.

در مورد کیفیت ماشین آلات لازم برای تجهیز خط تولید شکلات، مشاور تخصصی شرکت توس ماشین می گوید  :«همه فکر می کنند برای تجهیز یک خط تولید خوب باید ماشین آلات خارجی را یا بخرند یا وارد کنند، در حالی که به نظر من، در حال حاضر در ایران ماشین آلات بسیار با کیفیت و به روزی برای تجهیز خط تولید انواع شکلات، آبنبات، تافی، بیسکویت، کلوچه و غیره ساخته می شود.»

بیشتر کارخانه های تولید شکلات کشور در آذربایجان شرقی و تبریز قرار دارند. با این حال  مشاور تخصصی ما توضیح می دهد: «تعداد کارخانه های شکلات سازی کشور بعد از تبریز در تهران و اصفهان چشمگیر است. در حالی که در استان ها و شهرهای شمالی کشور و به طور کلی در مناطقی که رطوبت بالاست یا هوا خیلی گرم است، معمولا کارخانه شیرینی و شکلات سازی احداث نمی شود.»

 

شرکت تولیدکننده دستگاه تزریق شکلات مارمالاد

شرکت ماشین سازی توس ماشین تولید کننده و تأمین کننده دستگاه تزریق شکلات مارمالاد به صورت تخصصی در کشور می باشد.

دستگاه تزریق شکلات مارمالاد به طور گسترده ای در هر کارخانه مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه تزریق شکلات مارمالاد به عنوان یک وسیله اصلی و مورد نیاز و اثربخش برای تولید مواد غذایی. به طور خودکار می تواند انواع شکلات و مارمالاد را وارد محصولات غذایی و انواع کیک و شیرینی نماید و استفاده بهینه و هدفمند دستگاه تزریق شکلات مارمالاد، می تواند موجب صرفه جویی در کار و هزینه مشتریان می شود.

لازم به ذکر است که نوع چرخ آن ثابت و متحرک طراحی شده است و انعطاف پذیری و عملکرد بسیار بالایی دارد. نوع موتور دستگاه تزریق شکلات مارمالاد ، موتور گیربکس می باشد.

از دیگر ویژگی های این محصول، می توان به بهینه کردن آن متناسب با نیاز و خواسته مشتریان اشاره نمود.همچنین جنس بدنه آن از استیل طراحی شده است.

چنانچه در زمینه تولید مواد غذایی همچون بیسکوییت و شیرنی و کیک و اشترودل، فعالیت می کنید و نیاز به دستگاه تزریق شکلات مارمالاد دارید و یا نیازمند مشاوره تخصصی می باشد، کافیست با ما تماس بگیرید.

09123194549

ایمیل : info@toosma.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.