mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

نمای خلاقانه با فایبر سمنت کنامیت

این روزها زیبایی و طراحی نمای ساختمان نشان دهنده نوع فعالیت ، طرز فکر و ایده های مدیران شرکت ها می باشد . به همین دلیل اکثر مدیران سعی دارند نمای ساختمان محل کار خود را به گونه ای طراحی نمایند که نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد . استفاده از نمای خلاقانه یکی از گزینه هایی است که این روزها بسیار مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد . نمای خلاقانه به نمایی گفته می شود که در ساخت آن از هنرمعماری و طراحی کلاسیک و نکات فنی ومهندسی  که در اجرای نما باید مد نظر قرار گیرد مورد استفاده قرار میدهند واین اجرا باید تاثیر زیادی در زیبایی نما و آسانی کار و سرعت عمل و قیمت مناسب را هم شامل بشود.وافرادی که به دنبال خانه های مدرن و طراحی های خلاقانه هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که خلاقیت و نوآوری در نمای ساختمان نباید به قیمت از مد افتادن نما در مدت کمی باشد.

طراحان در نما سازی ساختمان باید طراح ها و ایده های مختلفی را مورد استفاده قرار بدهند و البته با توجه به زمان، مکان هم اثر مستقیمی در طراحی های نمای ساختمان دارد و از همه مهم تر، آب و هوا هم می باشد.

فایبر سمنت برد یا سمنت برد :

کلمه ی سمنت برد و فایبرسمنت برد در بین اکثریت مصرف کنندگان به یک معنی تعریف شده است . عده زیادی از افراد بر این عقیده هستند که سمنت برد فقط عبارتی کوتاه شده است .
حقیقت این است که سمنت برد در زبان انگلیسی به معنی صفحه سیمانی است و ھر صفحه ای که از جنس سیمان باشد را می توان سمنت برد نامید.
سمنت برد ھا می توانند حاوی الیاف و فیبر ھای چوب،فیبر ھای شیشه، فیبر ھای معدنی مانند کلسیم سیلیکات، فیبر ھای آلی مانند سلولوز، و یا ترکیبی از این مواد باشند. به آن دسته از سمنت برد ھایی که حاوی این الیاف ھستند، فایبر سمنت برد یا ھمان صفحات سیمانی الیافدار گفته می شود.
واحد تحقیق و توسعه شرکت رزین چوب راش موفق به تولید محصول جدیدی به نام کنامیت (فایبرسمنت برد ) گردیده است.هدف از تولید صنعتی پانل سیمان الیافی در جهت صنعتی سازی ساختمان و دورشدن از ساخت و ساز سنتی می باشد که باعث حذف کارهای اضافی شده و موجب سبک سازی ساختمان می گردد

نمای خلاقانه با فایبر سنت کنامیت در عایق حرارتی

عایق حرارتی در نمای فایبر سمنت : با افزایش ساخت و ساز و رشد چشمگیر ساختمان سازی ، معماران و ساختمان سازان را بر آن داشت تا از مصالحی نوین و سریع در پیشبرد کار خود استفاده کنند . از جمله این مصالح ساختمانی می توان به فایبر سمنت برد اشاره کرد .

افرادی که به دنبال خانه های مدرن و طراحی های خلاقانه هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که خلاقیت و نوآوری در نمای ساختمان نباید به قیمت از مد افتادن نما در مدت کمی باشد.

یکی از مهمترین موارد در اصول ساختمان سازی که باید حتما به آن توجه داشت میزان مقاومت حرارتی سطح خارجی ساختمان است که یکی از مهم ترین شاخص های کیفیت ساختمان میباشد. به همین دلیل تمامی سازندگان و صاحبان املاک به دنبال مناسب ترین و جدیدیترین عایق ها برای ساختمانهای خود هستند . همچنین بهترین فرصت برای افرادی که قصد بازسازی ساختمان خود را دارند در نظر گرفتن عایق مناسب برای دیوار هاست تا در فصل زمستان در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنند

عایق حرارتی در نمای فایبر سمنت کنامیت

استفاده از فوم های سلول بسته موجب ایجاد یک پوشش محافظ در زیر پوشش نمای فایبر سمنت برد (و روی لایه زیر کار مانند OSB) خواهد شد این لایه میبایست مقاوم در برابر نفوذ آب و نفوذ ناپذیر در برابر هوا باشد. اما در عین حال باید اجازه خروج و کنترل عبور بخار را نیز بدهد تا از ایجاد کپک و قارچ در داخل دیوار و یا در میان عایق حرارتی جلوگیری به عمل آید.
استفاده از یک لایه فوم سلول بسته در زیر نمای فایبر سمنت باعث از بین بردن اثر پل های حرارتی شده و احتمال ایجاد جلبگ ، قارچ و کپک را از بین خواهد برد استفاده از این فوم ضمن جلوگیری از نفوذ هوا نباید مانع خروج و کنترل بخار گردد.
یکی از مواردی که ساختمان سازان فایبر سمنت برد را برای مصالح ساختمانی انتخاب می کنند ، هزینه کمتر نسبت به سایر مصالح و پیشرفت سریع کار است .

نمای خلاقانه با فایبرسمنت کنامیت

اگر قصد نماکاری ساختمان خود را با استفاده از فایبرسمنت برد دارید، باید بدانید که این نوع نما در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد.از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرسمنت برد، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. اما از نظر رنگ، نمای فایبر سمنت برد رنگ پذیر است. یعنی می توان این نوع از نما را رنگ کرد و همین موضوع تنوع خاصی به این نوع نما بخشیده است.
نمای فایبر سمنت برد رنگ پذیر است. یعنی می توان این نوع از نما را رنگ کرد و همین موضوع تنوع خاصی به این نوع نما بخشیده است. تنوع رنگ به ویژه در دنیای امروز بسیار مهم و حائز اهمیت است و به همین منظور نمای فایبر سمنت برد مورد توجه قرار می گیرد.البته همین منافذی که باعث رنگ پذیری ورق های فایبر سمنت برد می شوند، بسیار جرم گیر هستند که خود از نکات منفی آن است

درای وال فایبرسمنت چیست

دیوار سبک با سازه گالوانیزه استاد و رانر که بعنوان پادتیشن در دیوارهای داخلی و با استفاده از عایق پشم سنگ یا عایق پلی اورتان ، داخل استادها برای دیوارهای خارجی با ضخامت مورد نظر به صورت خشک ، بدون درز و فاقد هرگونه نیاز به مصالح سنتی یا ملات ، مورد استفاده قرار میگیرد .

اجزای تشکیل دهنده درای وال فایبر سمنت برد کنامیت

۱) زیر سازی دیوار های خارجی همراه با پروفیل گالوانیزه استاد و رانر که به سقف و کف ساختمان متصل می گردد .
۲) نصب پانل فایبر سمنت توسط پیچ مخصوص بالدار فایبر سمنت برد به سازه گالوانیزه متصل میگردد.
۳)برای اجرای طرح های برجسته ، برای احداث زیر سازی جهت انتقال نیروهای جانبی و جرم نمای فایبر سمنت برد به سازه اصلی و اسکلت ساختمان

 

نمای خلاقانه با فایبرسمنت کنامیت

ترکیب فایبرسمنت با دیگر متریال

شما می توانید در ساخت و طراحی ساختمان از نمای فایبرسمنت برد به همراه چوب و سنگ و شیشه نیز بهره ببرید . فایبرسمنت امکان ترکیب با مواد و مصاله دیگر را برای شما ایجاد می کند تا نما و ظاهری شکیل تر به ساختمان های خود بدهید. این نوع استفاده از متریال در نما علاوه بر کمک به هماهنگی وزن و محاسبات معماری، مقاومت در برابر آب و هوا های مختلف را نیز در نمای ساختمان فراهم می سازد.

استفاده از نمای خلاقانه با فایبر سمنت کنامیت

چه مکان هایی از ساختمان برای پوش با فایبر سمنت مناسب اند:

دیوار های بیرونی
دیوار های داخلی
شیروانی ها
طاق ها
برخی خصوصیت های فایبر سمنت ها(مثلا مقابله با اشعه فرابنفش یا مقاومت در برابر انجماد و رطوبت) شرایط ویژه ای را می طلبد و باید به صورت سفارشی تولید شود.سایز قطعات مورد استفاده در کاربرد و دوام آن موثر است. اگر قرار است دور پنجره ها را بپوشانید یا ساختمان شما دارای قوس و خمیدگی است آن را در استفاده و سفارش قطعات در نظر بگیرید. ترجیحا از قطعات استاندارد استفاده کنید.از آنجایی که ماده ی اصلی در تولید فایبر سمنت برد سیمان است به خودی خود مقاومت خوبی در برابر رطوبت،‌گرما و پوسیدگی دارد. اما با توجه به کاربردتان توصیه می شود به آن عایق های حرارتی اضافه کنید.

نمای خلاقانه با فایبرسمنت کنامیت

 فایبرسمنت رنگی

  همانطور که در مطالب قبل بارها گفته شد ، فایبرسمنت صفحات پیش ساخته ای است که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحات به دلیل سبکی و قیمت مناسبی که دارند ، مورد توجه بسیاری از افرادی که در حوزه ساختمان سازی فعالیت می کنند قرار گرفته است . فایبرسمنت رنگی دارای تنوع بسیاری می باشد و در تمامی قسمتهای ساختمان می توان از آن استفاده نمود .

نمای خلاقانه با فایبرسمنت کنامیت

مزیت استفاده از فایبر سمنت برد در ساختمان

  1. فایبر سمنت برد دوام بسیار بالایی دارد علاوه بر وزن مخصوص پایین از مقاوت خمشی و فشار بالایی برخوردار بوده و همچنین فایبر سمنت برد انعطاف پذیری منحصر به فردی داشته باشد و ضمن حفظ حق منابع طبیعی باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری نیز میگردد.
  2. فایبر سمنت برد سطح ایمنی بالایی دارد و در مقابل مصالح سنتی و قدیمی که از وزن نسیبی بالایی برخوردار هستند بسیار سبک تر می باشد و به همین علت ضریب ایمنی ساختمان مخصوصا در برابر زلزله می باشد و توانایی بسیار بالایی از نظر میزان مقاومت طبیعی از جمله قرار گرفتن در معرض آتش دارد.
  3. فایبر سمنت برد نصب بسیار سریعی و آسانی دارد. نصب خشک فایبر سمنت برد باعث شده که در مصرف آب صرفه جویی شود و همینطور با توجه به انعطاف پذیری بالا و قابلیت انحنای خود در دنیای معماری زیبایی های خاص را به نمایش می گذارد.
  4. با توجه به اینکه پانل های سیمانی الیاف دار (فایبر سمنت بورد) سطح بسیار صافی دارند، بعد از نصب می توان بدون اجرای نازک کاری اقدام به رنگ آمیزی سطح پنل و یا اجرای کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVC و ورق HPLبر روی سطح

نمای خلاقانه با فایبرسمنت کنامیت

نقاط قوت و ضعف انواع نما

چوب طبیعی به منزل شما یک نمای کلاسیک می دهد. این نوع نما علاوه بر زیبایی، کیفیت خوبی نیز دارد که این موضوع اجازه می دهد به راحتی با محیط اطراف هماهنگ شود. در حال حاضر محصولات چوب طبیعی که از کشورهای اروپایی وارد میشوند  کیفیت بالایی دارند و در تمام شرایط اب و هوایی کاملا مقاوم هستند و برای تهیه نوع مرغوب آن باید هزینه بالایی پرداخت.
نقطه ضعف این محصول، این است که بیشتر  از انواع دیگر به رنگ آمیزی مجدد نیاز دارند خصوصا در مناطقی که هوا رطوبت کمی دار

شرکت تولید کننده و صادر کننده فایبر سمنت برد در ایران

واحد تحقیق و توسعه شرکت رزین چوب راش موفق به تولید محصول جدیدی به نام کنامیت ( فایبر سمنت برد ) گردیده است.هدف از تولید صنعتی پانل سیمان الیافی در جهت صنعتی سازی ساختمان و دورشدن از ساخت و ساز سنتی می باشد که باعث حذف کارهای اضافی شده و موجب سبک سازی ساختمان می گردد.جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فایبرسمنت برد با ما تماس بگیرید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.