mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

نحوه ی رنگ آمیزی فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد محصولی منحصر به فرد که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد . این محصول با توجه به قابلیت رنگ پذیری گزینه مناسبی جهت طراحی انواع نماها و پوشش های داخلی ساختمان است . از لحاظ زیبایی و مشخصات بصری رنگ آمیزی نقش موثری در پوشش اجرا شده توسط فایبر سمنت برد دارد . که با اعمال طیف گسترده ایی از رنگ ها می توان موجب افزایش زیبایی ظاهری نمای ساختمان شد. در ادامه به موضوع رنگ آمیزی فایبر سمنت برد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی فایبر سمنت برد به چه صورتی انجام می شود؟

تفاوت خاصی بین رنگ آمیزی فایبرسمنت برد و دیوارهای معمولی وجود ندارد . فقط در زمان رنگ زدن باید یک سری نکات را رعایت کنید تا به بهتر شدن کارتان کمک کند . زمانی که می خواهید شروع به رنگ آمیزی فایبر سمنت برد کنید. بایستی سطح نما را از گرد و غبار و یا احیانا لکه های گچ و سیمان به خوبی تمیز کرد . پس از تمیز کردن سطح بایستی محل درز ها و تقاطع ها گوشه ای خارجی و داخلی و دور پنجره ها و محل تقاطع فلاشینگ ها با چسب پلی اورتان درزبندی شود . همچنین در محل های درز بین دو پنل که به عنوان درز انساط قرار داده شده بایستی تزریق چسب انجام شود . همچنین در پوشش هایی که از فایبر سمنت برد ساده استفاده می شود بایستی بر روی گل پیچ ها نیز عملیات بتونه کاری استفاده نمود .

نحوه اجرا و بستن صحیح پیچها و دفن شدن کامل گل پیچ از موارد حائز اهمیت در این مورد است که با استفاده از پیچ مخصوص فایبر سمنت برد به راحتی قابل اجراست . پس از اجرای بتونه و چسب پلی اورتان و اعمال سمباده زنی بر روی آنها با استفاده از پرایمر های مخصوص سطح فایبر سمنت برد را به صورت کامل پوشش می دهیم . اجرای پرایمر به دلیل نفوذ در بافت و ایجاد یک فیلم مستحکم در چسبندگی و مقاومت رنگ نهایی تاثیر بسیار مثبتی دارد . پس از اجرای پرایمر سطح آماده ی اجرا رنگ نهایی می باشد . رنگ نهایی می تواند از نوع Coating  معمولی یا Texture  باشد . رنگ های تکسنچر دارای ضخامت بوده و در مقابل ترک نیز مقاوم هستند .

لوازم مورد نیاز برای رنگ آمیزی فایبر سمنت برد

برای رنگ زدن فایبر سمنت برد باید یک سری ابزار استفاده شود، که یک نقاش حرفه ای همه ی آن ها را دارد. به کمک فرچه یا غلطک و اسباب و لوازم اولیه ی نقاشی می توانید این کار را انجام دهید .

چگونه رنگ فایبر سمنت برد را تغییر دهیم؟

شاید دوست داشته باشید رنگ فایبرسمنت برد را به رنگ های دیگری درآورید . اگر این فایبر سمنت برد دارای رنگ روشنی است و می خواهید آن را به رنگ قهوه ای تیره درآورید ، بدون شک ایجاد یک رنگ قهوه ای به صورت یک باره روی آن نمی تواند خیلی کار جالبی باشد . در این موارد معمولاً ابتدا یک زیر سازی به کمک رنگ های معمولی بر روی سمنت برد قرار داده می شود و طی چند مرحله رنگ رزی ، به مرور تن رنگ را به سمت رنگ مورد نظر متمایل کرده تا اگر خراشی بر روی رنگ افتاد رنگ زیرین خیلی تغییرات شدید را نشان ندهد .

در مواردی که رنگ تیره به رنگ روشن تغییر داده می شود نیز همین امر باید مورد توجه قرار گیرد و مرحله به مرحله این کار انجام گیرد . البته رنگ زیرین باید کمی خشک شده باشد که رنگ رویی را بر آن قرار دهید .

چه رنگ هایی را می توان بر روی فایبر سمنت برد استفاده کرد؟

انتخاب رنگ به سلیقه ی افراد بستگی دارد. می توانید بر اساس نیاز و سلیقه ی مشتری رنگ را انتخاب و اجرا کنید و در ضمن خودتان هم بسته به تجربه هایی که دارید مشاوره های لازم را برای بهتر شدن نتیجه ی کار ارائه دهید .

در گذشته بیشتر رنگ های سرد مانند سفید ، خاکستری ، آبی کمرنگ و مواردی از این قبیل به کار می رفتند . امروزه هر رنگی در فضای منزل به کار گرفته می شود . و بر اساس دکوراسیون و تغییراتی که در طراحی داخلی ایجاد می شود رنگ هایی مانند زرد ، قرمز و مواردی این چنینی نیز به کار می رود . ولی متداول ترین رنگ هایی که امروزه در فضای داخلی منازل استفاده می شود و بیشترین طرفدار را دارد ، رنگ های طرح چوب، قهوه ای ، کرم و رنگ های نزدیک به این ها است .

فواید قابلیت رنگ پذیری فایبر سمنت برد چیست ؟

فایبر سمنت برد دارای قابلیت رنگ پذیری می باشد . شاید این قابلیت را بتوان یک مزیت بسیار خوب برای این مصالح دانست ، چرا که با کمک آن می توان تمامی سلیقه ها را راضی نگه داشت . از فواید رنگ آمیزی فایبر سمنت برد:

۱-به مشتری این امکان را می دهد که طرح مورد نظر خود را انتخاب کند.

معمولاً رنگ های مختلفی بر روی این پانل ها در کارخانه ی تولیدی قرار داده می شود . رنگ های سفید ، کرم ، طرح چوب ، قهوه ای تیره و مواردی از این قبیل را می توان در پانل های آماده ی فایبر سمنت برد دید ، اما گاهی اوقات مشتریان برای این که بتوانند طرح مورد نظر خود را داشته باشند از رنگ زدن این سمنت بردها استقبال می کنند .

۲-رنگ زدن این مصالح مقاومت آنها را در برابر رطوبت و جانداران بالا می برد.

رنگ زدن این مصالح مقاومت آن ها را در برابر رطوبت و جانداران بالا می برد . هر چند مشکلی در این موارد وجود ندارد و این صفحات سیمانی خود به خوبی مقاومت دارند ولی این کار به افزایش کارایی آن ها کمک می کند .

۳-ایجاد طرح های زیباتر و متنوع تر

انواع فایبر سمنت برد با طرح های مختلف وجود دارد که انتخاب آنها بستگی به سلیقه ی فردی دارد.  مصالح ساختمانی می تواند بیشترین بازار خرید و فروش را از آن خود کند که بتواند سلیقه های بیشتری را ارضا کند . هنگامی که یک مصالح قابلیت رنگ پذیری دارد ، بدون شک می توان به کمک رنگ های مختلف طرح های زیباتری را با آن رقم زد و به هر رنگی آن را درآورد و طرح های زیباتری را ایجاد کرد .

۴-تغییر در رنگ متناسب با طراحی داخلی و دکوراسیون منزل

با توجه به این که فایبر سمنت برد در بخش های مختلف ساختمان به خصوص نما و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد ، رنگ پذیر بودن آن بیشتر مهم می شود و می توان بعد از گذشت یک دوره ی زمانی با رنگ زدن آن، همزمان با تغییر دکوراسیون منزل ، زیبایی و هم سانی را در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل به نحو احسن اجرا کرد .

شرکت نوین آراد تولید کننده فایبر سمنت برد

محصولات فایبر سمنت برد نوین آراد را با اعتماد خریداری کنید از این رو که می دانید بهترین را انتخاب کرده اید. محصولات ما ضمانت جوان ماندن ساختمان و عمر یک انسان را تضمین میکنند و با خرید فایبر سمنت برد خانه خود را بهتر نگه دارید و از مشکلات معمول ساختمان با مصالح سنتی آسوده بمانید و خانه شما از همه نظر عالی تر به نظر می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فایبر سمنت برد با ما تماس بگیرید. شما می توانید به ادرس سایت www.novinarad.com نیز مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.