mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

آشنایی با عربی یازدهم انسانی

آشنایی با عربی یازدهم انسانی پرورش مهارت‌های زبانی به‌منظور تقویت فهم قرآن و متون دینی و کمک به زبان و ادبیات فارسی، شیوۀ تألیف کتاب‌های عربی هفتم تا یازدهم متن محوری است. انتظار می‌رود دانش‌آموز پایۀ یازدهم بتواند در پایان سال تحصیلی، متون و آیات آسان قرآن، حدیث و نیز ترکیبات و عبارات عربی متون نظم و نثر فارسی را در حدّ ساختارهای خوانده‌شده، درست بخواند و معنای آن‌ها را بفهمد و ترجمه کند.

دوره تحصیلی:

دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› علوم انسانی› پایه یازدهم

نام کتاب: عربی، زبان قرآن(2) پایۀ یازدهمدورۀ دوم متوسطه

پدیدآورنده: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

مدیریت برنامه‌ریزی درسی و تألیف: دفتر تألیف کتاب‌های درسی عمومی و متوسطه نظری

مدیریت آماده‌سازی هنری: اداره‌ی کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی


کلمات کتاب‌های عربی پایۀ هفتم تا یازدهم، پرکاربردترین واژگان زبان عربی است که در قرآن، حدیث، روایات و زبان و ادبیات فارسی بسیار به کار رفته است. در این کتاب، حدود 300 کلمۀ پرکاربرد به کار رفته و افزون بر آن، نزدیک به 1200 واژۀ کتاب‌های عربی پایۀ هفتم تا دهم نیز در کتاب یازدهم تکرار شده است. هدف اصلی، فهم متون عربی به‌ویژه قرآن کریم و نیز فهم متون دینی همانند احادیث، دعاها و متون ادب فارسی آمیخته با واژگان عربی است. ازآنجاکه یکی از چهار مهارت زبانی «سخن گفتن» است و به استناد برنامۀ درسی ملّی، مکالمات کوتاهی در کتاب گنجانده‌شده است؛ مکالمه بستری مناسب برای آموزش هر زبانی است و کلاس درس را جذاب، شاداب، پر تحرّک و فعّال می‌سازد؛ ولی هدف اصلی برنامۀ درسی عربی نیست.

چگونه عربی کنکور را صد در صد صد بزنیم؟

عربی از دروس مهم در رشته انسانی است . با مروری بر سوالات آزمون های سراسری سال های گذشته خواهید دیدی که نمونه سوالات مطرح شده از عربی اختصاصی انسانی بسیار زیاد هستند. بنابراین در مطالعه در این درس اصلا کوتاهی نکنید

اگر در خواندن عربی و نحوه تست زدن آن مشکل دارید حتما دی وی دی های عربی را از سایت اصلی ونوس دانلود کنید.

تجربه نشان داده است کسانی که از دی وی دی عربی ونوس به عنوان تست و یادگیری استفاده کرده اند نتایج بهتری را در کنکور کسب نموده اند.

اساتید که در زمینه تهیه این دی وی دی ها موسسه کنکور ونوس را همراهی نموده اند جزء اساتید برتر کشور محسوب می شوند ، شما می تواند رزومه استاد آزاده را در قسمت اساتید ونوس مطالعه نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.