mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

تریشینوز

تریشینوز عبارت است از عفونت ناشی از لاروهای انگلهایی که در روده خوک (به ندرت گوشت خرس و برخی حیوانات دریایی زندگی می کنند. قسمتهای ذیل را درگیر می کند: لوله گوارش (که لاروها از آنجا وارد می شوند)، دستگاه لنفاوی و جریان خون (که از طریق آن جا به جا می شوند)، عضلات بزرگ بدن به ویژه دیافراگم (عضلات بزرگ مورد استفاده در تنفس که قفسه سینه را از شکم جدا می کنند)، اندامهای فوقانی و تحتانی که در آنها جایگزین می شوند.

لایم شایع مراحل اولیه (معمولا ظرف ۱۰- ۷ روز شروع می گردد): کاهش اشتها، تهوع، استفراغ، اسهال و کرامپهای شکمی مراحل بعدی پف کردن پلکها و صورت درد عضلانی خارش و سوزش پوست تعریق تب بالا (۴۰- ۳۸ / ۹ درجه سانتیگراد) مراحل انتهایی علایم فروکش می کنند ولی برخی بافتهای عضلانی دچار عفونت دایم با کیستهای میکروسکوپی باقی می مانند. در موارد نادر این کیست ها باعث اختلالات قلب و دستگاه عصبی مرکزی می شوند.

علل

عفونت با یک انگل، تریشینلا اسپیرالیس که با خوردن حیوانات دچار عفونت منتقل می شود. پختن کامل، انگل را می کشد و باعث می شود خوردن گوشت دچار عفونت خطری نداشته باشد. انگل در غذای آلوده (معمولا روده خام از حیوانی به حیوان دیگر منتقل می شود.

عوامل تشدید کننده بیماری خوردن گوشت خوک کم پخته شده یا خام استفاده از داروهای سرکوبگر ایمنی

پیشگیری از مصرف گوشت خوک خودداری کنید (از جمله سوسیس

حاضری خوک).

عواقب مورد انتظار

در بیشتر افراد معمولا با داروهای ضد انگل و در موارد شدید با مراقبت حمایتی تخصصی قابل علاج است. چند مورد مرگ گزارش شده است که معمولا به خاطر نارسایی قلبی یا پنومونی بوده اند.

عوارض احتمالی غلبه عفونت که می تواند منجر شود به: نارسایی احتقانی قلب نارسایی تنفسی آسیب دایمی به دستگاه عصبی مرکزی آسیب به کلیه سینوزیت

اصول کلی

آزمون های تشخیصی برای تشخیص زودهنگام در دسترس نیستند، بیوپسی عضله در ۴ هفته اول عفونت ممکن است لاروها یا کیست ها را نشان بدهد. آنگل به ندرت در خون، مدفوع یا مایع مغزی – نخاعی یافت می شود.

داروها داروهای ضد کرم (معمولا تیابندازول) برای کشتن انگلها

کورتیکواستروییدها برای بیماران مبتلا به علایم الرژی شدید یا درگیری دستگاه عصبی مرکزی

می توانید برای کاهش تب و ناراحتی، از داروهای بدون نیاز به نسخه مثل استامینوفن استفاده کنید.

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری تا زمان فروکش کردن علایم، در بستر استراحت کنید. در طول مدت استراحت در بستر

برای کاهش احتمال تشکیل لخته های خونی ورید عمقی، پاهای خود را مرتب حرکت دهید. به تدریج فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری های طبیعی را از سر بگیرید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی خاصی ندارد.

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟ اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان علایم تریشینوز را داشته باشید.

اگر در طول درمان یک یا چند مورد از موارد زیر رخ دهد: – افزایش تب تا بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد – ضربان قلب نامنظم – تنگی نفس – پف کردن مچ پا

اگر شما دچار علایم جدید و غیر قابل توجیه شده اید. داروهای مورد استفاده در درمان ممکن است عوارض جانبی به ویژه تهوع، استفراغ، بثور پوستی یا تب ایجاد کنند.

تعریق بیش از اندازه

شرح بیماری

تعریق یکی از کارهای طبیعی بدن است که به تنظیم درجه حرارت بدن کمک می کند. اما تعریق بیش از اندازه فایده خاصی ندارد و غالبا باعث شرمساری و مشکل در ارتباطات اجتماعی می شود زیرا عرق زیاد باعث بوی بد یا خیش شدن و شوری روی لباس می گردد. در موارد شدید، عرق بسیار زیاد، کفش و لباس ها را خراب می کند.

علایم شایع عرق ریزش زیاد از ناحیه زیر بغل، کف پا و دست و به درجات کمتر، از سایر نقاط بدن بوی بد که در اثر وجود باکتری ها در عرق ایجاد می شود.

علل عوامل ژنتیکی ممکن است مؤثر باشند. استرس یا اضطراب مزمن تب و عفونت

سرطان، مثل لنفوم پرکاری تیرویید

حمله قلبی

یائسگی بعضی از داروها و موادمخدر محدودیت از موادمخدر در مواردی علت ناشناخته است.

عوامل تشدید کننده بیماری

استرس

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری سنگین بدنی هوای گرم

پیشگیری از وضعیت های استرس زا حتی المقدور خلاصی یابید.

عواقب مورد انتظار علایم را می توان با درمان کنترل نمود.

عوارض احتمالی پریشانی روانی در اثر شرمساری در ارتباطات اجتماعی بثور پوستی ناشی از مصرف بوبرها یا ضدعرقها

کم آبی بدن در صورتی که دریافت آب برای جلوگیری مایعات از دست رفته کافی نباشد به ندرت).

اصول کلی درمان بیماری زمینه ساز روان درمانی یا مشاوره، در صورتی که استرس عامل مهمی در بروز این حالت باشد.

. بیماری بدخیم سیستم لنفاوی بدن است که به سرعت و خارج از کنترل تکثیر می شود

مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی

ما توانسته ایم با بهره گیری از بهترین و برترین دستگاه های روز دنیا در محیطی کاملا بهداشتی توسط کادری مجرب و حرفه ای و همچنین پزشک متخصص اقدام به درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله درمان بواسیر ، درمان شقاق ( درمان فیشر ) ، درمان کیست مویی ، درمان فیستول ، درمان توده های ناحیه تناسلی ، درمان زگیل تناسلی به طور تخصصی و بدون درد و بیهوشی نموده و رضایت بیماران عزیز را جلب نمائیم و در سریع ترین زمان ممکن آن ها بهبود دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.