سیستم راهبند اتوماتیک : راهبند که معادل انگلیسی آن Barrierمی باشد دستگاهی است که متشکل از یک بخش عمود بر زمین که به صورت صندوق فلزی با قاعده مستطیل کوچک و ارتفاع حدود یک متر و یک میله با طول معمولا از ۲تا ۸متر می باشد.جهت سفارش خرید انواع راهبندمی توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
سیستم راهبند اتوماتیک
راهبندها به منظور بازگشایی و بستن سریع یک معبر خاص کاربرد دارند بنابراین این محصول را بیشتر در مبادی ورودی ساختمان ها و محیط های پرتردد مثل مجتمع های مسکونی، پارکینگ ها و اماکن عمومی، ادارات و کارخانجات می بینید.
به دلیل این که راهبند یک سد امنیتی نیست و فقط جهت مدیریت ورود و خروج کاربرد دارد در اغلب موارد برای حفظ امنیت در مواقع تعطیلی مراکز بایستی از درب برای جلوگیری از ورود و خروج استفاده نمود.
به هر حال خیلی بهتر است به جای باز و بسته کردن یک درب چند صد کیلویی، میله چند کیلویی راهبند را جابجا کنیم حال با راهبند و کاربرد آن آشنا شدیم پس بهتر است به انواع فناوری های این راهکار بپردازیم.
دو نوع فناوری در این عرصه موجود است هر دو این فناوری ها مبتنی بر تولید قدرت با موتور الکتریکی می باشد که حرکت دورانی ایجاد می کند و تفاوت ماجرا از اینجا آغاز می شود که این حرکت دورانی چطور به حرکت عمودی بوم راهبند منجرشود. انتقال قدرت توسط چرخدنده و اتصالات مکانیکی که فناوری مکانیکی و در ترکیب با موتور الکتریکی، الکترومکانیک نامیده می شود. و انتقال قدرت توسط حرکت مایعات مانند روغن که الکتروهیدرولیک نامیده می شود.
در سیستم الکترومکانیک موتور به ورودی جعبه دنده (گیربکس) متصل می گردد و چرخ دنده ها سرعت موتور را کاسته و بر قدرت حرکت می افزایند و نیرو را به قطعه الاکلنگی می رساند. قطعه الاکلنگی از وسط به محور بوم و دو عدد پین هم مرکز شده و یک سر الاکلنگ به خروجی گیربکس متصل می گردد و سر دیگر قطعه الاکلنگی به یک فنر تعادل.نقش فنر تعادل این است که در زمان حرکت بوم به سمت پایین فنر کشیده شده و شارژ می گردد تا برای کمک به موتورحین بالا بردن بوم آماده شود.
گیربکس ها اگر به خوبی طراحی شوند می توانند عمر بالایی داشته باشند همانطور که در خودروها دیده می شوند انتقال قدرت از موتور به چرخ ها توسط گیربکس صورت می گیرد که در سرعت بالا و قدرت و فشارهای بالا می تواند سال ها کارایی داشته باشد
سیستم راهبند اتوماتیک
حسن دیگر این فناوری عدم اختلال در زمان گرم شدن و سرد شدن هواست، سیستم های مبتنی بر حرکت مایعات در زمان سرد شدن زیاد هوا و یا افزایش حرارت هوا مستعد تغییر رفتار هستند که اگر سیستم درست طراحی نشده باشد می تواند بامشکل تغییر فشار روغن و یا نشتی روغن مواجه شود.
سیستم های الکترومکانیک دغدغه حفظ مایعی فرار و پرفشار در داخل سیستم خود ندارند زیرا کل سیستم گیربکس داخل گریس نسوز حرکت می کند که این باعث طول عمر قطعات می شود.
نکته دیگر در این نوع سیستم ها هزینه سرویس و نگهداری پایین تر می باشد چون اگر چرخ دنده تخریب شود می توان به راحتی آن قطعه مورد نظر را تغییر داد و تعویض کرد و انتظار کارکردی مطابق روز اول داشت.
و اما فناوری دیگر سیستم الکتروهیدرولیک می باشد که تولید قوای محرک آن توسط موتور الکتریکی می باشد ولی قوای تولیـدی تبـدیل به فشـار جـریان روغن می شود و این فـشار روغن توسط پیستون همان قطعه الاکلنگی راهبند را حرکت مـی دهد.
یک سر قطعه الاکلنگی به پیستون هیدرولیک متصل است و پیستون با بالا و پایین کردن الاکلنگ بوم را بالا و پایین مـی کند و سمت دیگر الاکلنگ هم به فنر وصل می شود تا با شارژ توسط نیروی گرانش بوم حین پایین آمدن فنر کشیده و شارژ شود و در حین بالا آمدن بوم به یاری موتور الکتریکی بیاید.
سیستم راهبند اتوماتیک
این سیستم در شرایطی که تردد بالا مورد نظر قرار گیرد می تواند عملکرد بهتری از سیستم های الکترومکانیک از خود نمایش دهد. چرا که میزان اصطکاک روغن هیدرولیک با جداره های سیستم کم بوده و بنابراین گرمایش کمتری ایجاد شده، استهلاک کمتری را موجب می شود و در نهایت بهره وری بهتری دارد.
البته نگهداری روغن تحت فشار در یک سیستم با اتصالات زیاد کاری دشوار است و بنابراین و با توجه به سیستم مدارات وطراحی های آنها و همچنین شیرهای هدایت کننده روغن، این نوع سیستم ها گران تر می باشند و سرویس و نگهداری دقیق تری مورد احتیاج است.
تا کنون فناوری های مکانیکی راهبند را دانستیم و حال بخش الکترونیک راهبند سیستم مدار کنترل با خروجی های کافی و مورد نیاز و با کیفیت نقش مکمل و نهایی را در سیستم راهبند اتوماتیک داراست.
قابلیت اتصال سیستم های کنترل تردد ( ، (Access Controlفلاشر، نمایشگر LEDروی بوم و چشم و اسباب ایمنی موارد الزامی برای برد کنترل های یک سیستم مطلوب و استاندارد است
راهبندهای الکترومکانیک iDoorمحصول چین با طراحی آلمان : در سیستم های الکترومکانیک دو عنصر اهمیت اساسی دارد اول مکانیزم و دوم کیفیت متریال و ساخت.مکانیزم را به این صورت تعریف می کنند، روشی که اجزاء و عناصر یک ساختار و دستگاه به هم متصل و مرتبط می گردند تا خروجی مورد نظر از دستگاه گرفته شود
سیستم راهبند اتوماتیک
پس با این تعریف حتی یک میلیمتر و یا حتی کمتر می تواند نقش مهمی در کارایی و طول عمر سیستم داشته باشد و باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی در ایجاد و افزایش تنش های درونی سیستم شود. بنابراین این امر به تفکر منظم آلمانی سپرده شده تا با طراحی دقیق ضامن بهترین و کاراترین عملکرد باشند.
-مقاومت اندک در برابر باد
-وزن بسیار سبک
-مقاومت در برابر تنش های افقی و عمودی، فشار ناشی ازحرکت و ترمز در ابتدا و انتها ی حرکت و ضربه ناشی از برخورد خودرو و سایر وسایل نقلیه
سیستم راهبند اتوماتیک : همانطور که از نام این تجهیزات پیداست برای روادید ورود یا خروج به صورت کامل مکانیزه و بدون دخالت انسان کاربرد دارند. این محصولات بر سه نوع هستند. سیستم های تماسی، سیستم های Range Long بر مبنای باند UHFو یا پلاک خوان سیستم های تماسی بر مبنای نزدیک کردن کارت در دست شخصی که قصد ورود به مجموعه را دارد به دستگاه کارتخوان عمل می کنند. کارتی شبیه به کارت مترو یا کارت های اعتباری باید در فاصله ۱۹سانتی متری کارت خوان قرار گیرد.کارتخوان پس از سنجش روایی ورود دستور بازگشایی به راهبند می دهد
در این سیستم ها یک تگ فعال روی شیشه ماشین نصب می شود و یک آنتن روی نقطه ای مناسب جنب محل ورود نصب می گردد.زمانی که تگ معتبر برای ورود، به محدوده خوانش آنتن وارد می شود پس از اعتبارسنجی، سیستم مرکزی دستور بازگشایی مسیر را به راهبند داده و مسیر باز می شود.
شایان ذکر است سیستم های پارکینگ برای دریافت هزینه نیز می تواند بر روی همین پلت فرم فعال و راه اندازی شود.
سیستم راهبند اتوماتیک
سیستم راهبند اتوماتیک : دستگاه های پلاک خوان مبتنی بر خوانش پلاک به وسیله یک دوربین با کیفیت و دقیق و بررسی عدد پلاک با پایگاه داده موجود در کامپیوتر مرکزی است. در پایان می توان گفت هر یک از راهکارها در جای خود می تواند موثرتر باشد