mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا: در تولید فیلتر هوا انواع مختلفی از مواد اولیه استفاده می شود که در این مبحث می توان  به پلی یورتان در تولید فیلتر هوا اشاره نمود، در ادامه با ما همراه باشید تا،پلی یورتان را بیشتر بشناسید.

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا

برخی از مواد اولیه تولید فیلتر هوا از این قبیل اند : پلی ،ایزو ،کاغذ چین خورده استاندارد فیلتر هوا ، کاغذ خام فیلتر هوا ،دی ام اف ، چسب کاغذفیلترهوا، توری فیلترهوا.

مزیت استفاده از پلی یورتان در تولید فیلتر هوا

پلی یورتان ها مواد سبک وزنی هستند کاربرد پلی یورتان ها به محیط زیست کمک زیادی می کند زیرا وزن کمتری ماده در خودرو استفاده می شود در مقایسه با سایر مواد پلیمری. این مزیت همچنین باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و کاهش انتشاز گازهای آلاینده در محیط زیست می شود.

در طول سالیان  تا ۴۰ درصد کاهش در مصرف مواد وجود داشته، در حالی که کارایی و کیفیت نهایی محصول نهایی حفظ شده است. به عنوان مثال، فوم صندلی یکی از قطعاتی است که کمترین دانسیته را در بین دیگر قطعات مورد استفاده در خودرو می باشد.

فیلتر هوای خودرو

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا : در تولید فیلتر هوا جهت استفاده به عنوان فیلتر خودرو های سواری، فیلتر وسایل نقلیه سنگین و حتی فیلتر های صنعتی اغلب از فوم پلی یورتان فلکس  فوم نرم استفاده می شود.

ترکیبات فوم پلی یورتان 

فوم پلی یورتان مورد استفاده در صنعت فیلتر سازی از ترکیب دو مایع شیمیایی به نام ایزوسیانات که به اختصار ایزو گفته می شود و رزین پلی ال که به اختصار پلی نامیده می شود با نسبت مشخص تولید می گردد.

نسبت ترکیب پلی ال به ایزوسیانات معمولا سه به یک می باشد  در صورت  استفاده از مواد پلی خالص که این نسبت توسط دستگاه تولید فوم پلی یورتان قابل تنظیم می باشد.

همچنین افزودن فیلر موجب غلیظ تر شدن رزین پلی ال شده که باعث وارد آمدن فشار به پمپ دستگاه تزریق و استهلاک دستگاه تزریق فوم خواهد شد. کیفیت فوم فیلتر هوا تولیدی علاوه بر خلوص مواد اولیه پلی یورتان تابع عوامل دیگری از جمله  مقدار وزن فوم بر واحد حجم قالب فیلتر، نحوه میکس مواد با دستگاه یا به صورت دستی و غیره نیز می باشد.

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا

مواد اولیه تولید فیلتر هوا

در تولید فیلتر هوا خودرو مواد اولیه مختلفی از جمله مواد پلی یورتان، کاغذ فیلتر، چسب فیلتر، توری فلزی و غیره مورد نیاز است. فوم پلی یورتان یکی از مواد اولیه در تولید فیلتر هوا خودرو می‌باشد که از واکنش شیمیایی دو مایع پلی ال و ایزو ( ایزوسیانات ) تولید می شود. پلی ال یا به اصطلاح پلی، یک رزین پلیمری است که بسته به شرایط تولید بی رنگ یا شیری رنگ می‌باشد.

تولید فیلتر هوا استاندارد با پلی یورتان

در تولید فیلتر هوا استاندارد و با کیفیت علاوه بر میکس مناسب پلی و ایزو ،نسبت ترکیب واکنش نیز می‌بایست به‌دقت رعایت شود. در واکنش پلی یورتان گروه عاملی OH پلی ال با گروه NCO ایزوسیانات ترکیب شده و تشکیل فوم پلی یورتان می‌گردد.

پلی یورتان ها سر و صدا را برای مسافران کم می کند

خاصیت فوق العاده پلی یورتان در جذب صدا  عایق صوت و لرزه گیر کمک فراوانی به راحتی و ایمنی وسایل نقیله نموده است. عایق صوتی پلی یورتان می تواند تا میزان ۵۰ درصد بیشتر از عایق های صدا سنتی مورد استفاده در خودرو سر و صدا را کاهش دهد.

پلی یورتان ها برای ما ایمنی و راحتی به ارمغان می آورند

خاصیت عالی جذب صوت پلی یورتان به عنوان ضربه گیر و داشبورد، ایمنی مسافران و راننده را تضمین می کند در حالی که فوم صندلی تحت شرایط استاتیکی و دینامیکی راحتی را برای مسافران فراهم می کند.

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا

پلی یورتان در تولید فیلتر هوا

پلی یورتان ها دوام و مقاومت بالایی دارند

پلی یورتان ها مستعد به خوردگی نمی باشند. در طول عمر خود ماندگاری را حتی تحت شرایط سخت تضمین می نمایند.

پلی یورتان ها قابل بازیافت هستند

آنها می توانند در طیف وسیعی از تکنولوژی های مورد تایید بازیافت شوند.بر طبق اصول نسبت وزن به عملکرد، پلی یورتان به عنوان بهترین گزینه در صنعت خودروسازی محسوب می شود.

مزیت های دستگاه تزریق فشار بالا در تولید فیلتر هوا

دستگاه تزریق فوم فشار بالا همانطور که از نامش پیداست با فشار بالایی دو مایع پلی و ایزو را با هم ترکیب و میکس می نماید و در نتیجه واکنش تشکیل فوم پلی یورتان به طور کامل انجام می گیرد و محصول با کیفیتی در مقایسه با دستگاه تزریق فشار پایین می توان تولید نمود.

از مزیت های دیگر دستگاه تزریق فشار بالا در تولید فیلتر هوا، پاکیزه بودن آن است زیرا هیچ گونه مواد پلی یورتانی در داخل هد دستگاه باقی نمی ماند اما در دستگاه تزریق فشار پایین، با توجه به باقی ماندن مواد پلی یورتان واکنش داده در داخل هد دستگاه، ضروری است فوم پلی یورتان به جای مانده با حلالی مانند متیلن کلراید شستشو و پاک گردد.

شرکت صنعت فیلتر سگال

همکاران ما در شرکت صنعت فیلتر سگال آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه های مختلف فروش و مشاوره هستند و همچنین اگر میخواهید خط تولید فیلتر هوا راه بیندازید میتوانید از کارشناسان بخش مشاوره و تضمین خرید دستگاه رباتیک تولید فیلتر هوا و بخش مربوط به دستگاه چین کن کاغذ کمک بگیرید.

کارخانه تولید فیلتر هوا

با توجه به این که متیلن کلراید با فشار باد پخش می شود موجب آلوده نمودن هوای محیط نیز می‌گردد. در تولید فیلتر هوا گاهی دیده می شود افرادی در منزل و به طور دستی اقدام می کنند که به دلیل بروز مشکلات تنفسی و پوستی که این مواد شیمیایی ایجاد می کنند به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد. همچنین رقابت با تولید کنندگان فیلتر هوا که دارای دستگاه می باشند، هم از لحاظ کیفیتی و هم قیمتی، به هیچ عنوان برای این افراد دستی زن امکان پذیر نمی‌باشد.بنابراین توصیه می شود برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار ،سری به کارخانه تولید فیلتر هوا ی سگال بزنید و اقدام به خرید دستگاه تولید فیلتر هوا جهت ساخت کارگاه نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.