mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

فایبر سمنت برد در چه مواردی کاربرد دارد؟

فایبر سمنت برد در چه مواردی کاربرد دارد؟ موارد کاربرد فایبر سمنت برد در صنعت ساختمان سازی بسیار متنوع می باشد. در میان بسیاری از مصرف کنندگان کلمه ی ”فایبر سمنت برد” و ”سمنت برد” به یک معنی تعریف شده و بسیاری بر این باورند که سمنت برد فقط عبارتی است کوتاه شده. اما واقعیت امر این است سمنت برد در زبان انگلیسی به معنی صفحه سیمانی است و ھر صفحه ای که از جنس سیمان باشد را می توان سمنت برد نامید.با توجه به ضخامت و مقاومت مکانیکی میتوان از فایبر سمنت در محل های متفاوتی از ساختمان از جمله نما ،دیوار داخلی ، سقف کاذب ، کف ساختمانهای سبک و… از این محصول استفاده نمود.در این مقاله به مبحث فایبر سمنت برد در چه مواردی کاربرد دارد؟ می پردازیم.فایبرسمنت برد کنامیت، ضد آب، سبک و ارزان، دارای ابعاد و ضخامت مختلف، قابلیت برش اختصاصی(cnc) و ۱۰۰% تولید داخلی شرکت رزین چوب راش است.

فایبر سمنت برد در چه مواردی کاربرد دارد؟
فایبر سمنت برد

سمنت برد ھا می توانند حاوی الیاف و فیبر ھای چوب،فیبر ھای شیشه، فیبر ھای معدنی مانند کلسیم سیلیکات، فیبر ھای آلی مانند سلولوز، و یا ترکیبی از این مواد باشند. به آن دسته از سمنت برد ھایی که حاوی این الیاف ھستند، فایبر سمنت برد یا ھمان صفحات سیمانی الیافدار گفته می شود.

انواع سمنت برد

آنچه در ایران به نام فایبر سمنت برد و یا سمنت برد بفروش میرسد عمدتا بر سه نوع سمنت برد حاوی مش فایبرگلاس، سمنت برد سلولوزی، و فایبر سمنت برد کلسیم سیلیکاتی است.

مزیت فایبر سمنت برد کلسیم سیلیکاتی

اگرچه تمامی این صفحات خاصیت ضد آتش بودن و ضد آب بودن را دارا می باشند، اما فایبر سمنت برد ھای کلسیم سیلیکاتی از دیگر نوع ھا سبک تر بوده و تحمل آتش ١١٠٠ درجه را نیز دارا میباشد که فایبر سمنت برد ھای دیگر این توانایی ھا را ندارند.

موارد کاربرد فایبر سمنت برد

سمنت بردها با وزن مخصوص ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلو گرم بر متر مکعب و معمولا در ضخامتهای ۴ تا ۲۰ میلیمتر و ابعاد ۲.۴×۱.۲ تولید می شوند .
با توجه به ضخامت و مقاومت مکانیکی میتوان از فایبر سمنت در محل های متفاوتی از ساختمان از جمله نما ،دیوار داخلی ، سقف کاذب ، کف ساختمانهای سبک و… از این محصول استفاده نمود.

حتما بخوانید: آیا فایبر سمنت برد در کف و سقف کاربرد دارد؟

فایبر سمنت برد در کجا استفاده می شود؟

فایبر سمنت برد در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • فایبر سمنت برد در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم تر از مصالح سنتی می باشد.   
  • فایبر سمنت برد در برابر پوسیدگی طبله نمی شود.
  • با توجه به میزان مقاومت خمشی که دارد در برابر خیس شدن مقاومت بالایی دارد و خللی در کار به وجود نمی آید.
  • ظرفیت باربری بالا در کف بدون نیاز به بتن ریزی
  • سازگاری با هر نوع مصالح و می توانید توسط انواع مصالح مانند پارکت , سرامیک و … پرداخت کنید.
  • بهترین گزینه برای محیط های مرطوب مانند حمام، دستشویی و آشپزخانه می باشد.همچنین سهولت نصب کاشی و سرامیک از مزایای دیگر این محصول در کاربری محیط های مرطوب می باشد.

آیا از کاربرد فایبرسمنت برد طرح چوب در ساخت و ساز آگاهی دارید؟

تولید کننده فایبر سمنت برد

واحد تحقیق و توسعه شرکت رزین چوب راش موفق به تولید محصول جدیدی به نام کنامیت ( فایبر سمنت برد ) گردیده است . هدف از تولید صنعتی پانل سیمان الیافی ( فایبر سمنت برد ) در جهت صنعتی سازی ساختمان و دورشدن از ساخت و ساز سنتی می باشد که باعث حذف کارهای اضافی شده و موجب سبک سازی ساختمان می گردد. کنامیت، آماده ارائه خدمات فایبر سمنت برد  به شما میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.