موقعیت مکانی بد
عدم دخالت و کنترل مستقیم مالک
تیم مدیریتی ضعیف
مشکلات یا فرار مالیاتی
ارائه خدمات بد به مشتریان
عدم توجه به مسائل مالی از قبیل حسابداری فروش، قیمت تمام شده، نقدینگی و …
تعداد پرسنل زیاد
تبلیغات کم یا عدم تبلیغ
اشتباه در محاسبه فود کاست « یک سوم کل هزینه های رستوران شما باید به هزینه غذا یا فود کاست اختصاص یابد»
کمبود سرمایه قبل از بازگشایی
بی تجربگی مالک در مدیریت کسب و کار و عدم سابقه مرتبط در زمینه رستوران داری
کار نکردن مالک
بکارگیری سیستم های نامناسب حسابداری
خرج کردن بیش از حد قبل از افتتاحیه
مهارت های مدیریتی بد
خدمات مشتریان غیر منسجم و یا بد
غذای بد
آماده سازی و اجرای درهم برهم
تصمیم گیری ضعیف در استخدام
عدم بازاریابی و جذب مشتریان جدید
نداشتن فرهنگ سازمانی رستوران
عدم علاقه و عشق به کار
این موارد مهمترین دلایل ورشکستگی رستوران ها محسوب می شود ؛که در ادامه به توضیح برخی از این موارد خواهیم پرداخت.
قطعا نداشتن مشتری و ناراضی بودن آنها مهترین دلیل ورشکستگی هر کسب و کاری است ، مخصوصا در زمینه کسب و کار های شکمی که مشتری ها به طور مستقیم با شما و نحوه عملکرتان در ارتباط هستند . پس حتما ایده های جدید و کیفیت غذای مطلوب را سررشته کار خود قرار دهید.برای خدمات مشتریان خود سیاست هایی تدوین کنید و مطمئن شوید که مدیران شما این سیاست ها را دقیقاً اجرا می کنند. اگر برایتان مقدور است خودتان شکایات مشتریان را بررسی و مدیریت کنید چراکه اینکار باعث می شود مهمانان شما احساس کنند به آنها احترام می گذارید و وقتی به آنها این شانس را می دهید تا با مالک صحبت کنند راحت تر راضی می شوند
قطعا مشتریان از مرکز شهر به حومه شهر ببه رستوران شما نخواهند آمد و یا ازحومه شهر به مرکز شهر برای خوردن غذا در رستوران شما نمی آیند. پس مکانی را که انتخاب می کنید قبل از هر چیز از نظر تعداد جمعیت منطقه و پس از مکان خود رستوران ارزیابی کنید، زیرا مکانی که اجاره و رهن می کنید به طور روزشمار برای شما هزینه در پی خواهد داشت . پس در صورت انتخاب نامناسب علاوه بر از دست دادن سرمایه ، هزینه های اضاافی نیز بر شما تحمیل خواهد شد.
در ابتدای کار بهتر است از پرسنل آموزش دیده وتحصیل کرده در زمینه رستوران داری استفاده کنید اما اگر نمی توانید از پس حقوق و مزایای این افراد برآیید بهتر است حودتان آموزش های لازم را ببینید و به پرسنل تازه کار خود آموزش دهید و همه روزه آنها را کنترل کنید.
هیچ وقت به پرسنل خود نگویید که نمی دانید چطور کارشان را انجام بدهید. اگر واقعا آن را نمی دانید در هر پست حداقل ۴ روز کار کنید تا کار آنها را یاد بگیرید. این کار مزایای زیادی دارد. اول اینکه شما متوجه میشوید که آنها هر روز چکاری انجام می دهند. دوم اینکه شما آنها را در سطحی عمیق تر از آنچه هرگونه تمرین تیم سازی می تواند انجام دهد خواهید شناخت. و سوم اینکه شما احترام کارکنان تان را بدست خواهید آورد چرا که اگر می خواهید رهبر باشید و نه رئیس باید با تیم تان دست هایتان را کثیف کنید.
هر بار که یک مشتری تصمیم می گیرد به رستوران شما بیاید، یعنی آنها تصمیم گرفته اند که پول خود را جای دیگر خرج نکنند. به همین دلیل مسئولیت شما این است که افرادی را استخدام کرده و آموزش دهید که علاقه و عشق به غذا و خدمت رسانی شان به اندازه شما و بلکه بیشتر نیز باشد.
مدیریت نبض یک رستوران است. اگر شما از همه دیرتر در سرکار خود حاضر شوید و زودتر نیز خارج شوید ، رشته کار از دستتان خارج خواهد شد. با پرسنل خود صمیمی باشد و در عین حال رعایت قوانین را به آنها گوشزد کنید. فراموش نکنید مدیرانی موفق اند که برنامه ای مدون برای رستوران از جمله بازاریابی ، تبلیغات ، تهیه منو و مالیات داشته باشند. باید مدیران تان را مدیریت کنید و آنها تیم را مدیریت کنند. شما از افراد تیمی می سازید که آن تیم کسب و کار شما را می سازند. وظیفه شماست که مطمئن شوید کارکنان تان به چشم انداز، ارزش ها و استانداردهای شما متعهد باشند.