mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

mybloghaa

آج لاستیک

آج لاستیک

آج لاستیک بخشی از لاستیک است که با سطح جاده تماس پیدا می کند.آج لاستیک طرح برجسته ای دارد که در هنگام تولید لاستیک در قالب ایجاد می شود.آج لاستیک ،بسته به نوع و کاربرد لاستیک ،طرح های مختلفی دارد.

والو

هوا از طریق والو و سوزن آن وارد لاستیک یا تیوپ می شود.در لاستیک های تیوپ دار،والو متصل به تیوپ است و از سوراخ کف رینگ بیرون می آید.لاستیک های بی تیوپ والوی جداگانه دارند.که در سوراخ کف رینگ نصب می شود.والو لاستیک بر دو نوع است:والو فشاری که با تیوپ یک تکه می باشد و والو پیچ و مهره ای که والو با پیچ و مهره به تیوپ بسته می شود.

فشار باد،والو را در وضعیت خود نگه می دارد و سوزن مانع از خروج باد از تیوپ یا لاستیک می شود.سوزن در بعضی از والو ها قابل تعویض و در بعضی دیگر یکپارچه هستند.در این والو ها سوزن یک قطعه پلاستیک سه شاخه است و برای خالی کردن باد لاستیک ها از ابزار خاصی استفاده می کنند.معمولا روی والو را درپوشی می بندند تا گرد و خاک وارد آن نشود این به درپوش جلوگیری از خروج باد هم کمک می کند.

مشخصات لاستیک ها

در روی لاستیک ها اعداد یا حروفی نوشته شده که مفاهیم زیادی را بیان می کنند.مهم ترین مشخصه لاستیک ها ،عبارت است از:اندازه لاستیک ،ظرفیت تحمل بار،مقدار باد و نحوه ی کاربرد آن.هم چنین برچسب حاوی اطلاعات مربوط به فشار باد چرخ ها،اندازه لاستیک ها و حداکثر بار مجاز هر خودرو را معمولا روی لبه در خودرو و یا جعبه داشبورد می چسبانند.

لاستیک های قدیمی معمولا عددی به طور مثال(14-7/75)نوشته می  باشد که این عدد نشان می دهد که قطر رینگ 14inو پهنای لاستیک وقتی که باد مشخص باشد حدودا معادل 7/75in می باشد.

در برخی از لاستیک ها رادیال اندازه را بر حسب سیستم متریک ارائه می دهند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.